از آنجایی که قیمت بیت کوین همچنان در بازار ارزهای دیجیتال پیشتاز است، صعود قابل توجه آن که فراتر از قله‌های قبلی است، توجه سرمایه‌گذاران و حامیان را به خود جلب کرده است. آخرین عملکرد مسلط این ارز دیجیتال نشان می‌دهد که ممکن است به بالاترین سطح سه برابری نزدیک شود که به طور بالقوه بیش از 90000 دلار است. با این حال، رسیدن به رقم شش رقمی یک چالش روانی مهم خواهد بود و ممکن است از رسیدن به نقطه عطف 100000 دلاری کوتاه بیاید.

در سال 2024، بیت کوین (BTC) بار دیگر با شکستن بالاترین قیمت خود در سال 2021 یعنی 69000 دلار و ثبت رکورد جدید در 73737 دلار در اواسط مارس 2024، دنیای مالی را شگفت‌زده کرد و به قیمت بیت کوین نزدیک شده است اما به مرز 100000 دلار نمی‌رسد. تغییرات قیمت بیت کوین همیشه موضوع حدس و گمان‌های شدید بوده است. توانایی این ارز دیجیتال برای عبور از سطوح مقاومت قابل توجه، گواهی بر قدرت آن و احساسات صعودی ذینفعان آن است.

صعود اخیر پس از قله 2021 به 73737 دلار در 14 مارس 2024، اعتماد بازار را نشان می‌دهد. با این حال، الگوهای تاریخی نشان می‌دهد که پس از چنین دستاوردهای قابل‌توجهی بیت کوین معمولاً با مقاومت قوی روبرو می‌شود. در حال حاضر، بیت کوین 17 درصد کمتر از بالاترین رکورد خود است و نمودار 12 ماهه افزایش چند برابری را به بالای سطح 70000 دلار نشان می‌دهد. بیت کوین در سال 2024 به مدت 14 روز در قیمت 70000 دلار یا بالاتر از آن بسته شده است. از سال 2013، بالاترین رکورد قبلی بیت کوین زودگذر بوده است که نشان می‌دهد این روند نیز ممکن است کوتاه مدت باشد.

مبارزه 6 رقمی

روانشناسی نقش مهمی در حرکت قیمت بیت کوین ایفا می‌کند. پیش‌بینی رسیدن بیت کوین به 100000 دلار یک مانع روانی ایجاد می‌کند. تعداد کمی از دارایی‌ها در جهان دارای قیمت شش رقمی هستند. علاوه بر این، این نقطه عطف فقط یک عدد نیست. این نشان دهنده یک دستاورد قابل توجه و یک سطح مقاومت بزرگ است. با نزدیک شدن بیت کوین به این رقم، رفتار سودجویی احتمالاً به میزان قابل توجهی تشدید می‌شود. افرادی که با قیمت‌های پایین‌تر خرید می‌کنند، ممکن است شروع به فروش کنند تا سود خود را حفظ کنند، که منجر به اصلاح قیمت‌ها می‌شود.

چرخه‌های بازار بیت کوین به طور تاریخی دوره‌هایی از رشد سریع را به نمایش می‌گذارد که با اصلاحاتی همراه است. فاز صعودی فعلی ممکن است بخشی از یک چرخه بازار بزرگتر باشد که در آن سودهای قابل توجهی با ادغام دنبال می‌شود. بسیاری از تحلیلگران و اینفلوئنسرها پیش‌بینی می‌کنند که بیت کوین از 100 هزار دلار فراتر خواهد رفت و برخی انتظار دارند که دارایی کریپتو تا سال 2025 بسیار بالاتر از این محدوده باشد. با این حال، تعداد کمی از احتمال نوسان قیمت نزدیک به مرز شش رقمی، بدون رسیدن کامل به آن صحبت می‌کنند.

علاوه بر این، یک رویداد کلان اقتصادی می‌تواند از رسیدن BTC به آن آستانه قیمت جلوگیری کند. عواملی مانند نرخ تورم، نرخ بهره و تنش های ژئوپلیتیکی به طور قابل توجهی بر احساسات سرمایه‌گذاران و ثبات بازار تأثیر می‌گذارد. همه‌گیری Covid-19 نشان داد که یک رویداد قوی سیاه نیز می‌تواند بر قیمت تأثیر بگذارد. فقط به این دلیل که بیت کوین به محدوده 100 هزار دلار نزدیک می‌شود، هیچ تضمینی مبنی بر این نیست که به این رقم برسد. دستیابی به این نقطه عطف ممکن است بسیار بیشتر طول بکشد و قیمت های کمی بالاتر از 90000 دلار ممکن است برای برخی قابل قبول باشد.

منبع خبر: News.bitcoin.com

لینک مطلب: مبارزه شش رقمی: آیا قیمت بیت کوین به 100 هزار دلار می‌رسد؟