پیتر شف، اقتصاددان آمریکایی و بدبین نسبت به ارزهای دیجیتال، اعلام کرده است که قصد دارد برای فروش بانک بین المللی یورو پاسیفیک که در پورتوریکو تأسیس کرده است، مبارزه کند. مسئولین به‌ عنوان بخشی از تحقیقات در حال انجام، فعالیت‌های بانک را موقتاً متوقف کرده‌اند. ظاهراً سرمایه بانک تا پایان سال 2020 منفی 1.3 میلیون دلار بود و به این ترتیب، بانک پیتر شف به ‌عنوان بانکی ورشکسته طبقه‌بندی شد.

همچنین طبق گزارش آسوشیتدپرس در 1 جولای، زیان خالص حدود 550000 دلار در سه ماه اول سال 2022 برآورد شده است. یک آژانس دولتی که در بررسی جرایم مالیاتی و پولشویی فعالیت دارد زیان خالص این موسسه مالی را حدود 751,000 دلار در سال 2019 و زیان انباشته کلی را نزدیک به 4 میلیون دلار گزارش کرد.

این بانک در سال 2017 مجوز فعالیت در ایالات متحده را گرفت و دو سال بعد حدود 15000 حساب بانکی ایجاد کرد. با این حال، سپرده‌های آن بعداً به 150 میلیون دلار کاهش یافت و در نتیجه مشتریان خود را از دست داد. پس از آن، فعالیت این بانک به دلیل تسهیل فرار مالیاتی خارج از کشور و پولشویی متوقف شد.

شف در مورد ادعای تسهیل فرار مالیاتی برون مرزی خاطرنشان کرد که با وجود بیزاری وی از قوانین مبارزه با پولشویی و همچنین سایر محدودیت‌ها و مالیات‌ها، همچنان از آنها پیروی می‌کند.

شف گفت، این بانک نیز هرگز مورد تحقیق قرار نگرفته است. نمایندگان خدمات درآمد داخلی در سال 2020 از بانک بازدید کردند و به او اطلاع دادند که در حال جمع‌آوری اطلاعات مشتریان بانک هستند.

پیروی شف از قوانین بانکی

او در بیانیه‌ای مدعی شد که تطابق آنها بسیار دقیق است و حساب‌ها به سرعت بسته می‌شوند. او گفت که هرگز مشتریان مرتبط با ارزهای دیجیتال، مواد مخدر یا سایر بخش‌ها را قبول نکرده است.

ناتالیا زکیرا، کمیسر دفتر مؤسسات مالی پورتوریکو، اعلام کرد که شف طی یک ملاقات با او یک سند رضایت برای انجام تنظیمات لازم را امضا کرد. زکیرا اظهار کرد موافقت‌نامه‌ای که شف امضا کرد مستلزم تغییرات مدیریتی و استراتژیک بود که اجرا نشد و این رویه‌ها از تغییر مالکیت متمایز است.

شف گفته است که او 7 میلیون دلار از وجوه خود را در بانک سرمایه‌گذاری کرده است تا بودجه لازم در بانک وجود داشته باشد. پس همه مشتریان می‌توانند پول خود را به طور کامل دریافت کنند.

به نظر شما بانک پیتر شف به عنوان بانکی ورشکسته طبقه‌بندی می‌شود؟

منبع: finbold.com