این افزایش قیمت ارز دیجیتال اتریوم، منجر به بالاترین میزان لیکوئید شدن موقعیت‌های شورت در بازار کریپتو شد. در زمان نگارش، بیش از ۲۳ میلیون دلار موقعیت‌های شورت ETH لیکوئید شدند.

تعداد بالای لیکوئید شدن موقعیت‌های شورت نشانه‌ای صعودی است، زیرا نشان می‌دهد که فروشندگان شورت مجبور به خرید برای بستن موقعیت‌های خود شده‌اند. بررسی نمودار یک‌ روزه ETH نشان می‌دهد که این روند صعودی ممکن است ادامه یابد.

اتریوم میانگین متحرک نمایی ۱۰۰ روزه خود را در سطح ۲۶۸۵ دلار شکست و روند صعودی قوی‌تر شد. اما این روند با مقاومت در نزدیکی میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ روزه مواجه شد.

نمودار اتریوم

میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ روزه، که در حال حاضر در حدود ۲۸۰۰ دلار قرار دارد، یک سطح روانی برای معامله‌گران است. اگر Ethereum موفق به شکست قطعی این مقاومت شود، وارد روند صعودی بلندمدت خواهد شد که می‌تواند آن را به سطح ۱.۶۱۸ فیبوناچی بالاتر از ۳۰۰۰ دلار برساند.

شاخص‌های تکنیکال نشان می‌دهند که احتمال شکستن این مقاومت بالاست. شاخص جریان پول چایکین (CMF) برای اولین بار در دو هفته گذشته مثبت شده و نشان‌دهنده ورود سرمایه بیشتر به اتریوم است.

اندیکاتور RSI اتریوم

شاخص قدرت نسبی (RSI) در حال ثبت بالاترین سطوح خود از ماه ژوئن است و فشار خرید قوی را نشان می‌دهد.

اپن اینترست (Open Interest) یک شاخص فاندامنتال محبوب است که عمدتا توسط معامله‌گران بازار مشتقات استفاده می‌شود. Open Interest اتریوم به بالاترین سطح خود از ماه آگوست رسیده است و این شاخص در حال حاضر ۱۴ میلیارد دلار است که نشان‌دهنده ورود تعداد زیادی از شرکت‌کنندگان و سرمایه به بازار Ethereum است.

افزایش Open interest اتریوم

افزایش Open Interest می‌تواند منجر به نوسانات قیمتی شود، به‌ویژه زمانی که نسبت اهرم نیز به بالاترین سطح سه‌ماهه خود نزدیک می‌شود.

افزایش اخیر قیمت Ethereum منجر به افزایش تعداد کیف‌پول‌های سودده شده است. ۶۹ درصد از تمام آدرس‌های اتریوم در سود هستند که نشان‌دهنده افزایش ۶ درصدی در هفت روز گذشته است.

تعداد کیف‌پول‌های ضررده از ۴۲ میلیون به ۳۵ میلیون کاهش یافته است که این موضوع می‌تواند منجر به احساسات مثبت بیشتری نسبت به اتریوم شود.