FavoriteLoadingافزودن به علاقه مندی ها

مشاور سرمایه‌گذاری، آدریان دی هشدار داد احتمال کاهش قیمت طلا با افزایش 100 واحدی نرخ بهره وجود دارد.

آدریان دی، مدیر پورتفولیوی صندوق طلا یورو پاسیفیک، اظهار کرد سیاست‌های فدرال رزرو احتمالاً تأثیر منفی بر قیمت طلا خواهد داشت.

دی در مصاحبه‌ای با کیتکونیوز در 19 سپتامبر گفت اگر فدرال رزرو برای کنترل تورم نرخ بهره را 100 واحد افزایش دهد، احتمالاً ارزش این فلز گرانبها به شدت کاهش می‌یابد. به گزارش دی، افزایش نرخ 100 واحد را می‌توان همچنان به عنوان یک احتمال در نظر گرفت.

با این حال، مدیر پورتفولیو خاطرنشان کرد که پس از انتشار آمار ناامیدکننده تورم در ماه آگوست، شانس اجرای 100 واحدی کاهش یافته است. در این راستا، تصورات تغییر کرده است. بازارها احتمال ضعیفی برای رفتن به سمت 100 واحد را پیش‌بینی می‌کنند که 75 واحد تنها گزینه باقیمانده است.

امکان افزایش قیمت طلا

در همان زمان، دی اشاره کرد که بازار طلا منعکس‌کننده انتظارات سرمایه‌گذاران از تورم است. او خاطرنشان کرد که اعتقاد بر این است که فدرال رزرو به افزایش نرخ‌های بهره برای کنترل تورم ادامه خواهد داد.

علاوه بر این، دی اظهار کرد که اگر دلار ضعیف شود و متوجه شود که فدرال رزرو نمی‌تواند تورم را به حدود 2.6 درصد کاهش دهد، احتمالاً قیمت طلا افزایش خواهد یافت. در رابطه با پیش‌بینی قیمت طلا، همچنین گفت بعید است این فلز گرانبها تا پایان سال جاری از مرز 2000 دلار عبور کند.

با این حال، وی خاطرنشان کرد که در حال حاضر طلا سرمایه‌گذار کمتری دارد و زمانی که سرمایه‌گذاران متوجه شوند که افزایش نرخ، تورم را حل نمی‌کند این فلز به طور بالقوه به بالای 2000 دلار در سال 2023 خواهد رسید.

قابل ذکر است که طلا همیشه به عنوان یک محافظ دائمی در برابر تورم در نظر گرفته می‌شود، اما برخی از تحلیلگران معتقدند که بیت کوین (BTC) نیز می‌تواند قدرت را در دست بگیرد.

با توجه به همبستگی رو به رشد بین سهام و بخش ارزهای دیجیتال، افزایش نرخ بهره احتمالاً بر بیت کوین تأثیر منفی خواهد گذاشت. بنابراین هر افزایشی می‌تواند ارزش آن را به پایین‌ترین سطح سالانه برساند.

منبع: finbold