FavoriteLoadingافزودن به علاقه مندی ها

در دنیای کنونی مسئله احراز هویت لازمه‌ی بسیاری از فعالیت‌های روزمره افراد مانند افتتاح حساب بانکی، اخذ وام، انجام تراکنش‌ها، انتقال اموال و … است. پیچیدگی احراز هویت فیزیکی باعث شده احراز هویت دیجیتالی بیشتر مورد توجه قرار بگیرد که یکی از ایمن‌ترین روش‌ها در این مورد احراز هویت دیجیتال مبتنی بر فناوری بلاک‌چین یا همان احراز هویت دیجیتال غیرمتمرکز است. پلتفرم متادیوم یکی از این برنامه‌های نسل جدید برای پشتیبانی از هویت دیجیتال غیرمتمرکز است. در ادامه با این پلتفرم و ارز متا بیشتر آشنا می‌شویم.

متادیوم (META) چیست؟

متادیوم یک پروتکل بلاک‌چین نسل بعدی است که برای پشتیبانی از یک سیستم احراز هویت غیرمتمرکز طراحی شده است. علاوه بر احراز هویت کاربر و اطلاعات شخصی، متادیوم از جنبه‌های مختلف هویت دیجیتالی افراد را از طریق سرویس Meta ID پشتیبانی می‌کند. هدف متادیوم ارائه آینده‌ای است که در آن فرد بتواند آزادانه و راحت از داده‌های هویتی خود استفاده کند.

در پلتفرم متادیوم با استفاده از هویت دیجیتال غیرمتمرکز، افراد نیاز به یک مرجع خاص برای مدیریت هویت خود ندارند. به عبارت دیگر، به لطف این پروتکل، افراد یا داده‌ها برای تایید هویت خود نیازی به تکیه بر مرجع مرکزی یا شخص ثالث ندارند. بنابراین، کاربران می‌توانند ادعا کنند که در دنیای دیجیتال چه کسی هستند و به آنها اجازه داده شده اطلاعات شخصی خود را هر کجا و هر زمان که بخواهند، به صورت غیرمتمرکز مدیریت کرده و به طور ایمن از آنها استفاده کنند.

Keepin یک برنامه کاربردی در پلتفرم Metadium است که ارائه‌دهندگان خدمات و کاربران را از طریق یک Meta ID به هم متصل می‌کند. این پروژه بر اساس بلاک‌چین اتریوم و استاندارد شبکه ERC20 ایجاد شده است.

متادیوم چگونه کار می‌کند؟

Metadium یک اکوسیستم بلاک‌چین هویتی است و از طریق ایجاد یک شناسه به نام Meta ID کار ‌می‌کند. این شناسه شامل اطلاعات شخصی کاربر است و می‌توان از آن برای احراز هویت استفاده کرد. ارائه‌دهندگان خدمات آنلاین و آفلاین که به شناسه نیاز دارند، می‌توانند با استفاده از اطلاعات جمع‌آوری شده در شناسه متا، کاربران خود را به راحتی احراز هویت نموده و خدمات لازم را ارائه دهند.

به عنوان مثال، یک سرویس یا برنامه مرتبط با بلاک‌چین متادیوم می‌تواند خدمات اشتراک و ورود به سیستم را ارائه دهد، به این صورت که هویت افراد را بدون نیاز به بررسی بیشتر تایید کند و لازم نیست کاربران وقت و انرژی خود را برای فرآیندهای تکراری احراز هویت در موسسات مختلف تلف کنند.

متادیوم

بنیانگذاران متادیوم

این پروژه توسط یک تیم توسعه قوی مانند جاستین پارک، جفری سانگ و سونگی لی اداره می‌شود. جاستین پارک قبلا مهندس ارشد سامسونگ بود. جفری سانگ با شرکت‌های مشهوری ارتباط داشته و سابقه درخشانی دارد. سونگ لی همچنین یک خالق و کار‌آفرین معروف است که علاقه‌مند به ایجاد یک اقتصاد جهانی با کارآفرینان هدفمند و فناوری‌های جدید است.

آشنایی با ارز متا (META)

در حال حاضر، META در بسیاری از صرافی‌های ارز دیجیتال مختلف با حجم کل معاملات روزانه حدود 47.2 میلیون دلار معامله می‌شود. صرافی‌هایی که این توکن را به لیست خود اضافه کردند عبارتند از:

  • هات بیت (Hotbit)
  • بیت گلوبال (BitGlobal)
  • بیت هامب (Bithumb)
  • بیت رکس (Bittrex)
  • آپ بیت (Upbit)
ارز متا

کیف پولهای مناسب برای ارز متا

وب سایت اصلی ارز متادیوم چند گزینه مناسب به عنوان کیف‌ پول رمز ارز معرفی کرده که عبارتند از:

  • کیف پول Keepin
  • کیف پول Thepol
  • کیف پول mykeepin
  • کیف پول متامسک

نتیجه گیری

متادیوم (META) برنامه‌ای است که به کاربران این اجازه را می‌دهد تا مالک هویت شخصی خود باشند. با توجه به اهمیت فراوان امنیت اطلاعات کاربران، پروژه‌هایی مانند Metadium توانایی زیادی برای توسعه در آینده خواهند داشت. از طریق این مقاله، شما تا حدودی اطلاعات اولیه در مورد این پروژه را به دست آوردید و می‌توانید تصمیمات سرمایه‌گذاری خود را بر اساس آن بگیرید. لازم است یادآوری کنیم که قبل از هر اقدامی حتما پروژه را به طور کامل بررسی کنید تا از ضررهای جبران ناپذیر جلوگیری شود.

لینک مطلب : ارز متا (META) و متادیوم چیست؟