Coinbase در آستانه نبردی در دادگاه با کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) است. رویکرد جنگ طلبانه ایالات متحده برای مقررات ارزهای دیجیتال خلا ایجاد کرده که سایر کشورها مشتاق پر کردن آن هستند.

دانیل سیفرت یکی از اعضای Coinbase می‌گوید، ایالات متحده قانون‌گذاری از طریق اجرا را انتخاب می‌کند، درحالی که سایر کشورها به دلیل مقررات پیشرونده اکوسیستم «سرزنده» را برای ارزهای رمزنگاری انتخاب کرده‌اند.

SEC در 22 مارس در اعلامیه‌ای گفت که کارکنان آن به آژانس توصیه‌ای در مورد “نقض احتمالی قوانین اوراق بهادار” کرده‌ند. همچنین خواستار اجرای اقداماتی در خصوص شرکت‌های سهام بهادار و کیف پول Coinbase شدند.

یک پست وبلاگی در 23 مارس با عنوان “اروپا در حال برنده شدن است”، منتشر شد.

دانیل سیفرت معاون Coinbase و مدیرعامل منطقه‌ای در اروپا تاکید کرد که با وجود اینکه صنعت کریپتو درخواست‌هایی به منظور “تنظیم جامع ارزهای دیجیتال” دارد، ایالات متحده رویکردی به منظور مقررات اجرایی در پیش گرفته است.

سیفرت بیان کرد که این رویکرد شرایطی از عدم اطمینان و بی‌ثباتی در صنعت کریپتو ایجاد کرده است. همچنین او اعلام کرد که ایالات متحده درحال از دست دادن موقعیت خود به عنوان قطب پیشرو در صنعت کریپتو است. از طرفی فرانسه، بریتانیا و اتحادیه اروپا با ارتباط دوستانه‌ای که با مقررات ارزهای دیجیتال داشتند، درحال ساخت اکوسیستم سرزنده هستند.

سیفرت در ادامه بیان کرد:«ایالات متحده خلا برای ارزهای دیجیتال ایجاد کرده است که کشورهای دیگر مشتاق پر کردن آن هستند. ما با افتخار یک شرکت آمریکایی هستیم. سخت است که بشینیم و ببینیم که ایالات متحده فرصتی که بهش داده شده را هدر می‌دهد.»

سیفرت به تلاش‌های اخیر بریتانیا برای تبدیل شدن به یک مرکز رمزنگاری اشاره کرد همچنین درباره مقررات بازار دارایی‌های رمزنگاری اتحادیه اروپا (MiCA) گفت، که قرار است در سال 2024 اجرایی شود. انتظار می‌رود که این حرکت اثری مثبت برای اکوسیستم ارزهای دیجیتال اروپا داشته باشد.

قانون MiCA طی دو سال اخیر در حال توسعه است و هدف آن “ایجاد مجموعه قوانین هماهنگ برای دارایی‌های رمزنگاری است.”

اروپا اکنون از نظر سهم در بین توسعه دهندگان کریپتو با ایالات متحده برابری می‌کند. (هرکدام سهمی معادل 29 درصد دارند) قبل از این ماجراها آمریکا با سهم 40 درصدی پیشتاز بود.

شورای کریپتو در 23 مارس بیانیه‌ای منتشر کرد و در این بیانیه اظهار داشت که “کریپتو جهانی است که هیچکس در آن منتظر فرود هواپیما توسط ایالات متحده نیست.”

منبع: cointelegraph.com