برخلاف انتظار رایج، دو تحلیلگر شرکت VanEck به نام‌های متیو سیگل و پاتریک بوش نظری متفاوت ارائه داده‌اند و توضیح داده‌اند چرا ممکن است کامالا هریس، نامزد حزب دموکرات که هنوز موضع رسمی درباره ارزهای دیجیتال نگرفته است، انتخاب بهتری نسبت به دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه که حمایت خود را از صنعت ارزهای دیجیتال اعلام کرده، باشد.

تحلیلگران VanEck با رویکردی متفاوت نظریه خود را مطرح می‌کنند. ابتدا می‌گویند سیاست‌های اقتصادی دولت دموکرات باعث تضعیف دلار آمریکا شده است. این تضعیف دلار به عنوان فرصتی بزرگ برای ارزهای دیجیتالی مانند بیت ‌کوین تلقی می‌شود. نکته کلیدی این نظریه این است که اگر سیاست‌هایی که به تضعیف دلار آمریکا کمک کرده‌اند ادامه یابند که احتمالاً با پیروزی کامالا ادامه خواهند یافت سرمایه‌ گذاران بیشتری وارد بازار بیت‌ کوین می‌شوند تا در برابر مشکلات اقتصادی سنتی مانند تورم و کاهش ارزش ارز، از آن به عنوان پوشش استفاده کنند.

 این نظریه رشد احتمالی صنعت ارزهای دیجیتال را در صورت تصویب سیاست‌های کاهش مقررات توسط ترامپ نادیده نمی‌گیرد. ترامپ بارها به نیاز فوری به مقرراتی که محیط ارزهای دیجیتال را برای کسب‌وکارها جذاب‌تر کند، اشاره کرده است. او که پیشتر نسبت به ارزهای دیجیتال تردید داشت، اکنون به فردی تبدیل شده که می‌خواهد این ارزها به نیرویی برای تحول در صحنه اقتصادی آمریکا تبدیل شوند.

در نتیجه، این نظریه نشان می‌دهد که شاید اهمیتی نداشته باشد چه کسی در انتخابات ریاست ‌جمهوری آمریکا پیروز می‌شود؛ رشد بخش ارزهای دیجیتال، به‌ویژه بیت ‌کوین، تقریباً قطعی است.