این هفته، اولین واردات میلیونی ایران با استفاده از ارز دیجیتال به صورت رسمی ثبت گردید.

یکی از مقامات وزارت صنعت ایران، طبق گزارشی که روز سه‌شنبه ۱۸ مرداد توسط خبرگزاری تسنیم منتشر شد، این اطلاعات را فاش کرد.

علیرضا پیمان پاک، رئیس سازمان توسعه تجارت ایران در توییتر خود نوشت:

«این هفته، اولین سفارش رسمی واردات با ارز دیجیتال به ارزش 10 میلیون دلار با موفقیت انجام شد. تا پایان شهریور ماه، استفاده از ارزهای دیجیتال و قراردادهای هوشمند به طور گسترده در تجارت خارجی با کشورهای دیگر مورد استفاده قرار خواهد گرفت.»

موضع دولت ایران در قبال رمزارزها

شایان ذکر است که سال گذشته، دولت ایران برای 30 مزرعه ماینینگ کریپتو مجوز صادر کرد، زیرا به نظر می‌رسید دولت ایران موضع خود را در مورد استخراج ارزهای دیجیتال ملایم‌تر کرده است.

البته این تاییدیه پس از آن صورت گرفت که پلیس ایران بیش از 7000 رایانه مورد استفاده برای استخراج ارزهای دیجیتال را در بخشی از تهران توقیف کرده بود. تصمیم کشور در این مورد در ماه می 2021  به دلیل نگرانی‌های پیرامون مصرف انرژی صورت گرفت. قابل ذکر است که ایران با مشکلاتی در قطع برق مواجه بود که مقامات دلیل آن را ماینرها دانستند.

جالب اینجاست که در مارس 2021، مرکز مطالعات استراتژیک ریاست جمهوری ایران، در گزارشی مفصل، این کشور را تشویق کرد تا از استخراج بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال برای دور زدن تحریم‌های بین‌المللی استفاده کند.

به نظر شما واردات میلیونی ایران با استفاده از ارز دیجیتال چقدر بر اقتصاد کشور تاثیر خواهد گذاشت؟

منبع: finbold.com