ماچادو همچنین اعلام کرده که کمپینی برای اهدای بیت کوین به مردم ونزوئلا به راه انداخته است تا آنها بتوانند در مبارزه دموکراتیک خود از این ارز دیجیتال بهره مند شوند.

ماچادو در گفت و گویی با الکس گلادشتاین از بنیاد حقوق بشر، درباره وضعیت اقتصادی ونزوئلا صحبت کرد. او گفت که تورم شدید در این کشور باعث کاهش شدید ارزش پول ملی شده است و حالا پول ونزوئلا ۱۴ صفر از ارزش خود را از دست داده است. او همچنین پیشنهاد کرد که ونزوئلا می‌تواند در آینده، مثل السالوادور، بیت کوین را به عنوان یک دارایی استراتژیک برای ذخیره سازی در نظر بگیرد. این موضوع می‌تواند ونزوئلا را به یکی از معدود کشورهایی تبدیل کند که از ارزهای دیجیتال برای مقابله با مشکلات اقتصادی استفاده می‌کنند.

ماریا کورینا ماچادو، یکی از رهبران مخالف در ونزوئلا، از نقشی که بیت کوین در کمک به مردم ونزوئلا ایفا کرده است، قدردانی کرد. او گفت که بیت کوین به دلیل ویژگی‌های خاص خود، به عنوان راهی برای حفظ ثروت و تأمین مالی خروج از کشور برای بسیاری از ونزوئلایی‌ها عمل کرده است.

ماچادو در بیانیه‌ای اعلام کرد: “ما بیت کوین را به عنوان بخشی از ذخایر ملی خود در نظر می‌گیریم که به بازسازی آنچه دیکتاتوری از ما دزدیده کمک خواهد کرد. ونزوئلا قبل از غارت ذخایر طلایش، دارای ذخایر مالی فراوانی در جهان بود. ما آن ذخایر را بازگردانده و بیت کوین را به عنوان یک جزء کلیدی در نظر خواهیم گرفت.”

او همچنین از راه اندازی کمپینی توسط بنیاد حقوق بشر خبر داد که کمک‌های مالی را برای حمایت از فعالیت‌های مسالمت آمیز در ونزوئلا می‌پذیرد. ماچادو در پایان گفت: “بیایید از این فناوری برای ایجاد تغییراتی که ونزوئلا به شدت به آن نیاز دارد، استفاده کنیم.”

این کمپین به صورت زنده از طریق وبسایت بنیاد حقوق بشر پخش می‌شود و تأکید می‌کند که “100 درصد کمک‌ها مستقیماً به کارگران در ونزوئلا ارسال خواهد شد تا دیکتاتوری نتواند مانع آن شود.”