امروزه یکی از بهترین راه‌های کسب درآمد، انجام معاملات و خرید و فروش ارز دیجیتال است. برای این منظور ابزارهایی به نام ابزارهای معاملاتی وجود دارند که از طریق آنها می‌توانید به شکلی آسان‌تر معاملات خود را انجام دهید.

ابزارهای معاملاتی یکی از اصلی‌ترین عوامل موفقیت تریدرها در بازار ارزهای دیجیتال به شمار می‌روند که بواسطه این ابزارها بسیاری از اطلاعات لازم به طور روزانه در اختیار معامله‌گران قرار گرفته و همین موضوع موجب افزایش سرعت معاملات کاربران می‌گردد. در راستای استفاده از ابزارهای معاملاتی، شانس کسب سود افزایش خواهد یافت.

در ادامه قصد داریم بهترین ابزارهای ترید را معرفی کنیم تا شما را در مسیر انتخاب بهترین ابزار ترید ارز دیجیتال کمک کرده باشیم.

فهرست مطالب

یک تریدر به چه نوع ابزارهای معاملاتی نیاز دارد؟

مسلم است که کاربران ارز دیجیتال برای رسیدن به سود مورد انتظار خود نیازمند استفاده ابزارهای معاملاتی هستند که می‌تواند نتایج لازم را در اختیار کاربر بگذارد. مثلاً تحلیل‌های تکنیکال و فاندامنتال از ابزارهای اساسی هستند که از طریق آنها می‌توان مسیر تصمیم‌گیری‌های معاملاتی خود را مشخص نمود. ابزارهایی وجود دارند که نتایج حاصل از این تحلیل‌ها را ارائه می‌کنند. برای نمونه ابزاری می‌تواند ارائه دهنده تحلیل‌ تکنیکال باشد که آن را با استفاده از الگوهای ریاضی مشخص می‌کند. اگر چه میزان دقیق بودن برخی از این ابزارها نامطمئن است؛ اما با این وجود انجام معاملات بدون آنها امری بسیار دشوار و وقت‌گیر است.  

ابزار معملات ارز دیجیتال

برای انتخاب بهترین ابزارهای ترید به چه فاکتورهایی توجه کنیم؟

برای انتخاب یک ابزار معاملاتی مناسب می‌بایست در ابتدا فاکتورهایی را برای آنها در نظر بگیرید که شما را به سمت بهترین ابزار ترید ممکن برای شما هدایت کند. برخی از مهم‌ترین این فاکتورها شامل:

معتبر بودن: اینکه ابزار مورد استفاده شما محصول معتبری باشد که در سراسر دنیا مورد اطمینان و استفاده است؛ خود نشان دهنده اعتبار آن ابزار بوده که موجب اطمینان شما در استفاده از آن می‌شود.

عملکرد صحیح: کسب سود از بازار ارزهای دیجیتال مستلزم استفاده از لحظه‌ها است. بر همین اساس هنگامی که بخش مهمی از فعالیت شما به ابزارهای ترید واگذار شده باشد، می‌بایست از عملکرد صحیح و بدون ایراد آن اطمینان حاصل نمود. این مسئله را می‌توان با بررسی وضعیت گذشته آن و نظرات کاربرانی که از آن استفاده کرده‌اند، متوجه شد.

کم هزینه بودن: زمانی از ابزارهای معاملاتی استفاده می‌کنید، نباید میزان هزینه‌ای که برای ابزار می‌پردازید زیاد باشد؛ بلکه باید این مسئله را بسنجید که مقدار درآمد حاصله در استفاده از ابزار معاملاتی و میزان هزینه‌ای که برای آن ابزار پرداخت می‌کنید، در تناسب صحیحی قرار داشته باشد.   

ابزار معاملاتی

بهترین پلتفرم‌های مبادله ارز دیجیتال

به جای اینکه به طور پیوسته قیمت ارزهای دیجیتال را از چند صرافی مختلف پیدا کنید، می‌توانید با استفاده از بهترین پلتفرم‌های مبادله ارز دیجیتال، قیمت تمام ارزها را از طریق یک پلتفرم بدست آورده و از فرصت‌های بازار در سریع‌ترین زمان ممکن بهره‌مند شوید.

کوینجی (Coinigy)

پلتفرم کوینجی به عنوان یکی از پر طرفدارترین ابزارهای بازار ارزهای دیجیتال شناخته می‌شود که از طریق آن می‌توانید به نزدیک پنجاه صرافی و داده‌های موجود در آنها دسترسی داشته باشید. این پلتفرم از سال ۲۰۱۴ در اختیار کاربران قرار گرفته و مبتنی بر وب است.

ترید دش (Tradedash)

ترید دش از صرافی معروفی چون بیترکس و بایننس پشتیبانی می‌کند؛ این پلتفرم دارای اپلیکیشن بوده و در آن کلیدهای خصوصی کاربران برای حفظ حریم خصوصی و امنیت بیشتر، رمزگذاری شده و به صورت سرد یا آفلاین ذخیره می‌شوند.

ابزار معاملات رمز ارزها با کمک داده‌های بازار

برای ترسیم داده‌های بازار، ادغام مبادلات ارزهای مختلف، ساده‌سازی داده‌ها و محاسبه میانگین قیمت‌ها لازم است. برای بررسی اینگونه مسائل برخی از سایت‌ها و برنامه‌ها وجود دارند که در این زمینه فعالیت می‌کنند. موارد زیر از این دسته به شمار می‌روند.

کوین مارکت کپ (Coinmarketcap)

کوین مارکت کپ از پراستفاده‌ترین سایت‌های ارز دیجیتال برای بررسی قیمت، حجم و عرضه توکن است. این پلتفرم همچنین، اطلاعات بسیار زیادی را در خصوص تاریخچه کوین‌ها در اختیار کاربران می‌دهد.

آن‌چین اف ایکس (OnchainFX)

قابلیت این پلتفرم هم به مانند کوین مارکت کپ می‌باشد، اما با این تفاوت که در آن قادر به پیش‌بینی قیمت ارزهای دیجیتالی همچون بیت‌کوین خواهید بود.  

ابزار معملات ارز دیجیتال

تحلیل بازار با کمک ابزار تحلیلی و نموداری

این دسته از ابزارها به شما این امکان را می‌دهند تا شاخص‌های مختلف معاملات را بررسی نموده و خط روند آنها را برای تحلیل بازار ترسیم کنید. تمرین با این اندیکاتورهای معاملاتی و خطوط روند در نهایت مهارت‌های شما را در تحلیل تکنیکال افزایش می‌دهد. از بهترین ابزارهایی در این رابطه بتوان نام برد، شامل ابزارهای زیر است:

تریدینگ ویو (Tradingveiw)

تریدینگ ویو از برترین ابزارهای معاملاتی است که نمودارهای معاملاتی زنده را برای ارزهای دیجیتال و سهام ارائه می‌دهد. اکثر معامله‌گران از این ابزار به عنوان ابزار اصلی ارزهای دیجیتال نام برده و از آن برای ترسیم نمودار استفاده می‌کنند.

Cryptowat.ch 

ابزاری رایگان متعلق به صرافی Kraken بوده و این قابلیت را دارد تا نمودارها را در بین کوین‌های مختلف ترسیم نموده و بیش از ۱۰ نمودار را در یک چارت نشان دهد.

ردیابی بازار کریپتوکارنسی

زمانی که قصد سرمایه‌گذاری در یک ارز دیجیتال را داشته باشید، جست و جوی وضعیت گذشته آن و حتی اهداف آینده آن می‌تواند در انتخاب شما تأثیر بسزایی داشته باشد. در این راستا ایردراپ‌ها، هاردفورک‌ها و پروژه‌های جدید، همگی در تقویم‌های مختص ارزهای دیجیتال قابل ردیابی هستند.

کوین مارکت کال (CoinmarketCal)

کوین مارکت کال یکی از پلتفرم‌های مطرح بازار ارزهای دیجیتال می‌باشد که یک تقویم بسیار عالی از رخدادهای کریپتوکارنسی است. یعنی در صورت نیاز می‌توانید، از طریق این ابزار رخدادهای ارز مورد نظر خود را جست‌وجو کنید.

کوین‌در (Coindar)

کوین‌در نیز یکی دیگر از تقویم‌های مطرح در ارزهای دیجیتال است که به شما این امکان را می‌دهد تا رویدادهای مهم پیشروی ارزهای مختلف را بررسی کنید.

ابزار تریدر ارز

بررسی وضعیت تراکنش‌های رمز ارزها یا کارمزدهای شبکه

میزان کارمزد پرداختی در پی معاملات ارزهای دیجیتال در شرکت نمودن در آن معامله بسیار تأثیر دارد. این قضیه به این دلیل است که هزینه کارمزد ارزهای دیجیتال با یکدیگر متفاوت بوده و در طی زمان‌های مختلف دچار تغییر می‌شود.

بیت‌کوین ویژوال (BitcoinVisuals)

در این ابزار شما قادرید هزینه‌های کارمزد هر تراکنش و وضعیت هش ریت بیت‌کوین را بررسی نموده و سپس در صورت تمایل برای معاملات بیت‌کوین اقدام کنید.

کریپتو میزو (CryptoMiso)

کریپتو میزو برای بررسی روند تمامی کوین‌های بازار طراحی شده است که در پی آن می‌توان، هزینه کارمزد تراکنش و موارد از این دست را نسبت به تمام ارزهای دیجیتال بررسی نمود.

ترید بازار ارز با کمک اخبار منتشر شده

اینکه به طور پیوسته در جریان اتفاقات ارزهای دیجیتال قرار بگیرید، مسئله‌ای است که برای بقای در این بازار کاملاً حیاتی است. ابزارهایی وجود دارند که به طور خلاصه و مفید کاربران را در جریان مسائل روز ارزهای دیجیتال قرار داده و به نوعی از ابزارهای اصلی تحلیل‌های فاندامنتال به شمار می‌روند.   

کریپتو پنیک (CryptoPanic)

کسانی که از ابزار کریپتو پنیک استفاده کرده باشند، می‌دانند که از طریق آن تمامی اخبار روز را به صورت یک جا در اختیار دارند. کریپتو پنیک در واقع ابزاری با خدمات رایگان است.    

برنامه های ارز دیجیتال

ابزار ربات‌های معاملاتی روزانه ارز دیجیتال

شاید از برترین ابزارهای معاملاتی ارز دیجیتال همین ربات‌های معاملاتی باشند که از طریق آنها دیگر نیازی به حضور و صرف زمان زیاد برای بررسی وضعیت بازار ارزهای دیجیتال و همچنین گذاشتن زمان برای انجام معامله نخواهد بود؛ چرا که با استفاده از ربات معاملاتی حتی در هنگام خواب هم می‌توان خرید و فروش ارزهای دیجیتال را انجام داد. برای استفاده از این ابزارها تنها کافیست تا یک سری از معیارهای معاملاتی مانند قیمت را در ربات تعیین کنید.  

گکو (Gekko)

گکو یک ربات تجاری رایگان و منبع باز می‌باشد که از ۱۴ صرافی بزرگ دنیا پشتیبانی می‌کند.

هس‌آنلاین (HassOnline)

هس آنلاین با سابقه چند ساله خود، خدمات ارزنده‌ای را در زمینه معاملات ارز دیجیتال ارائه داده و یکی از قابل اعتمادترین ربات‌های معاملاتی به شمار می‌رود. همچنین جالب است بدانید که در این ابزار معاملاتی امکان آربیتراژ کردن نیز وجود دارد.

انواع کیف پول‌های ارز دیجیتال

الزام به داشتن کیف پول ارز دیجیتال امری جداناپذیر در بین رفت و آمدهای این ارز به شمار می‌رود که بدون بهره‌مندی از آنها امکان ذخیره‌سازی ارزهای دیجیتال وجود نخواهد داشت. دو تا از مشهورترین و پر استفاده‌ترین کیف پول‌ها برای نمونه شامل متامسک و تراست ولت هستند.  

متامسک (Metamask)

متامسک از محبوب‌ترین کیف پول‌های اتریوم به شمار رفته و تحت وب فعالیت می‌کند که یعنی نیازی به نصب آن وجود ندارد. متامسک این امکان را به شما می‌دهد تا به راحتی توکن‌های اتریوم و ERC-20 را به برنامه‌های غیرمتمرکز در وب ارسال کنید.

تراست ولت (TrustWallet)

کیف پول تراست ولت یکی از بهترین کیف پول‌های نرم‌افزاری موجود در بازار است که دارای بالاترین ضریب امنیتی می‌باشد. دسترسی آسان و پشتیبانی از اکثر کوین‌های بازار، تراست ولت را به یکی از ابزارهای معامله روزانه منحصر به فرد تبدیل کرده است.

ربات تریدر

بهترین ابزارهای ترید در بازار فارکس را بشناسید

فعالیت در بازار فارکس در صورتی که به شکل درستی انجام گیرد، می‌تواند بسیار پرسود و کارآمد باشد؛ در چنین شرایطی شانس شما برای موفقیت و رسیدن به سرمایه کلان افزایش می‌یابد.

ماشین حساب فارکس

فارکس به معامله‌گران این امکان را می‌دهد تا برخی از پارامترهای مهمی که در تردینگ به آن نیاز است را محاسبه کنند. با کمک این ابزار می‌توانید اندازه حجم معاملات، ارزش هر پیپ و سواپ را محاسبه کنید. همچنین می‌توانید با کمک آن سود حداکثری و کارمزد قابل پرداخت را برآورد کنید. از ویژگی‌های خوب این ابزار، این است که می‌توانید به طور همزمان پنج ترید را مورد محاسبه و بررسی خود قرار دهید.

ابزارهای تحلیل

معامله‌گران موفق هیچگاه در معاملات نامشخص پا نمی‌گذارند، آنها قبل از سرمایه‌گذاری در بازار، همه جوانب را بررسی نموده و درک اجمالی از کل بازار را بدست می‌آورند. در واقع ابزارهای تحلیل به همین منظور ایجاد شده‌اند. آنها به تریدرها کمک می‌کنند تا بازار ارز را تحلیل نموده و در نهایت بتوانند بهترین تصمیمات ممکن را اتخاذ کنند.

شما کدام یک از ابزارهای معامله روزانه را استفاده می‌کنید؟

در این مقاله با ابزارهای روزانه معاملاتی آشنا شدید که هر کدام از آنها دارای مزیت‌هایی هستند که انتخاب آنها کاملاً بستگی به سلیقه کاربران خواهد داشت. پس بهتر است با بررسی دقیق خود شرایط این ابزارها مورد بررسی قرار داده و در نهایت از بهترین ابزارهای کاربردی نیز استفاده نمایید. ابزارهای معاملاتی به عنوان دست راست شما در طی معاملات به شمار می‌روند.