وارن بافت هشداری مبنی بر رونق قمار در بازارهای مالی صادر کرده است. او همچنین در مورد بیت کوین اظهار داشته که این ارز دیجیتال ارزش ذاتی ندارد و آن را یک توکن قمار می‌داند.

با وجود افزایش 80 درصدی قیمت بیت کوین از ابتدای سال تاکنون، هنوز این ارز محبوب منتقدان خود را دارد.

آیا بیت کوین قمار است؟

یکی از موفق‌ترین سرمایه‌گذاران جهان وارن بافت در مصاحبه‌ای که چهارشنبه با CNBC داشت یک ضربه‌ای به بیت کوین زد و این ارز را یک “توکن قمار” نامید. وارن بافت در این مصاحبه گفت:«بیت کوین یک توکن قمار است و هیچ ارزش ذاتی ندارد.»

وارن بافت رئیس شرکت Berkshire Hathaway از رمزارز محبوب به عنوان سم موش یاد کرده است. همچنین بیان کرده که این رمزارز یک سراب است که شارلاتان‌ها را به خود جذب می‌کند. بافت به سرمایه‌گذاران هشدار داده که از ارز دیجیتال دوری کنند و آن را به عنوان یک توهم توصیف کرده است.

بافت میلیاردر ضد کریپتو این نوع دارایی‌های دیجیتال را سفته بازانه می‌بیند که در برابر نوسانات قیمتی آسیب‌پذیر هستند و هیچ ارزش اساسی ندارند.

بافت طرفدار بیت کوین نیست

هفته‌های اخیر شاهد پیشرفت‌های قابل توجهی در بازارهای ارزهای دیجیتال بود‌یم. بیت کوین و اتریوم به ترتیب 61 و 35 درصد سود داشته‌اند. اما همچنان حدود 61 و 36 درصد از بالاترین رکورد خود که در نوامبر 2021 بوده عقب هستند.

قیمت بیت کوین در روز سه‌شنبه برای اولین بار از 30 هزار دلار فراتر رفت.

بافت یکی از مخالفان سرسخت بیت کوین است. او قبلا گفته که حتی اگر تمام بیت کوین جهان را 25 دلار بهش پیشنهاد دهند آن را نمی‌خرد.

چارلی مانگر معاون ارشد بافت اوایل سال جاری از دولت ایالات متحده خواست که ارزهای دیجیتال را به روشی مشابه چین غیرقانونی کند.

11 1
نمودار روزانه ارزش کل بازار بیت کوین

افزایش 8 درصدی بیت کوین

جیمی دیمون مدیرعامل جی پی مورگان چیپس طی مصاحبه خود با CNBC در ژانویه از بیت کوین به عنوان یک کلاهبرداری پرهیاهو یاد کرد.

طبق داده‌های Coin Market Cap در حال حاضر بیت کوین با قیمت 30104 دلار معامله می‌شود. قیمت بیت کوین نسبت به هفت روز گذشته افزایش 7.7 درصدی را شاهد بوده است.

منبع: bitcoinist.com