از زمان شروع بیت کوین Ordinal تا به امروز تعدادش به 8 میلیون رسیده و از طرفی شاهد افزایش 700 درصدی کارمزد آن بودیم.

طبق گزارش Dune Analytics هزینه‌های پرداخت شبکه بیت کوین Ordinals در 20 می به 1414 بیت کوین یا 38.2 میلیون دلار رسیده است. این مقدار نشان‌دهنده افزایش 700 درصدی کارمزد نسبت به 20 آوریل است. بر اساس تجزیه و تحلیل‌ها علاوه بر علاقه مداوم به توکن‌های غیرقابل تعویض بیت کوین (NFT)، اغلب بیت کوین Ordinal‌ها به سمت نوشته‌های مبتنی بر متن روی آورده‌اند.

بیت کوین Ordinal‌ یک سیستم شماره گذاری است که یک شماره منحصر به فرد را به هر SAT فردی اختصاص می‌دهد. البته امکان ردیابی و انتقال آن را نیز فراهم می‌کند. فرایند کتیبه یک لایه اضافی از داده را به هر ساتوشی اضافه می‌کند. از طرفی به کاربران اجازه برش دارایی‌های دیجیتال منحصر به فرد در بلاکچین بیت کوین را می‌دهد.

30
مجموع کتیبه‌های بیت کوین Ordinal به طور قابل توجهی افزایش یافته است.

Ordinalها برخلاف NFTهای سنتی که با استفاده از قراردادهای هوشمند ساخته می‌شدند، بر روی بلاکچین بیت کوین قرار دارند و به زنجیره جانبی یا توکن جداگانه نیاز ندارند.

Rodarmor توسعه‌دهنده Web3 در ژانویه 2023 چارچوب تئوری بیت کوین Ordinal را منتشر کرد. توکن بیت کوین BRC-20 از Ordinalها و کتیبه‌ها برای ایجاد و مدیریت قراردادهای توکن، استخراج توکن و انتقال توکن در بیت کوین استفاده کرده است.

تا این زمان 8 میلیون بیت کوین Ordinal و 24677 توکن BRC-20 ایجاد شده که ارزش کل بازار آن 6125.5 میلیون دلار است.

منبع: cointelegraph.com