تتر، با دارایی بیش از ۱۲۰ میلیارد دلاری و به‌ عنوان بزرگترین استیبل کوین بازار، با انتشار بیانیه‌ای، این اتهامات را بی ‌پایه و بدون منبع معتبر توصیف کرد. پائولو آردوینو مدیرعامل تتر، گفت که ما به طور منظم با مقامات قانونی همکاری داریم تا جلوی سو استفاده از پلتفرم تتر را بگیریم و اگر چنین تحقیقی وجود داشت، حتماً از آن اطلاع داشتیم.

همزمان با این شایعات، بازار ارزهای دیجیتال تحت تاثیر نگرانی ها از درگیری های اخیر در خاورمیانه نیز قرار گرفت. پس از حمله موشکی اخیر به اسرائیل و اقدام متقابل این کشور در حمله به ایران، نگرانی از احتمال گسترش این تنش‌ها به منطقه، فشار بیشتری بر بازار وارد کرد و معامله گران را نگران کرد.

در نتیجه، قیمت بیت کوین که در آستانه عبور از مرز ۷۰ هزار دلار بود، سقوط کرد و به کمترین میزان روزانه ۶۶,۵۰۰ دلار رسید. همچنین، ارزش سایر ارزهای دیجیتال مانند اتریوم، سولانا، و بایننس کوین بیش از ۴ درصد کاهش یافت.

به گزارش وب‌ سایت Coinglass، حجم لیکوئید شدن معاملات طی این روز به حدود ۳۸۰ میلیون دلار رسید. بیشتر ضررها متوجه معامله گرانی شد که روی افزایش قیمت ها حساب باز کرده بودند. بر این اساس، ۳۱۰ میلیون دلار از لیکوئیدها مربوط به استراتژی خرید بود و معامله گران فروش نیز ۶۸ میلیون دلار زیان کردند.

کلا، نوسانات شدید بازار نشان دهنده تاثیر عمیق ترکیبی از شایعات منفی پیرامون تتر و عدم اطمینان‌ سیاسی در خاورمیانه بر بازار ارزهای دیجیتال است.