FavoriteLoadingافزودن به علاقه مندی ها

بیت کوین همچنان در محدوده گیر کرده است. از طرفی برخی از آلت کوین‌ها حاوی نشانه‌های شکست در کوتاه مدت هستند.

گاوها در 7 سپتامبر تلاش خود را برای بیدار کردن بیت کوین انجام دادند. اما این رالی کوتاه مدت بود. این امر نشان از عدم وضوح بین گاوها و خرس‌ها در خصوص حرکت جهت‌دار بعدی است.

تحلیلگر CryptoCon در X (توئیتر سابق) گفت: «بیت کوین احتمالا تا شروع دوره صعودی بعدی در نوامبر 2024 در آرامش چرخه میانی باقی می‌ماند.»

ARK Invest طی گزارشی اعلام کرد که ارزهای رمزپایه در ماه‌های باقی‌مانده سال 2023 به دلیل چندین مسئله اقتصاد کلان از جمله نرخ بهره، تخمین تولید ناخالصی داخلی، بیکاری و تورم با باد مخالف حرکت خواهند کرد.

تحلیل قیمت 06/21: BTC، ETH و BNB
عملکرد روزانه ارزهای دیجیتال

گاوها تصمیم کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالت متحده درباره صندوق قابل معامله در بورس بیت کوین (ETF) را تحت نظر دارند. از طرفی در 6 سپتامبر با پرونده‌های VanEck و ARK Invest رقابت برای یک ETF نقطه‌ای به طور رسمی آغاز شد.

قیمت بیت کوین

بیت کوین در 7 سپتامبر به میانگین متحرک نمایی 20 روزه رسید، اما گاوها نتوانستند بر این مانع غلبه کنند. این نشان می‌دهد که گاوها به شدت از میانگین متحرک نمایی 20 روزه محافظت می‌کنند.

نمودار روزانه BTC/USDT
نمودار روزانه BTC/USDT

از طرفی شکست خرس‌ها در به چالش کشیدم حمایت حیاتی 24800 دلار نشان از کاهش فروش در سطوح پایین‌تر را می‌دهد. شاخص قدرت نسبی (RSI) در تلاش برای یک واگرایی مثبت است. این نشانی از تضعیف حرکت نزولی است.

اولین نشانه قدرت، وقفه و بسته شدن بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه خواهد بود. این امر مسیر را برای بهبود پایداری در بالای 28143 دلار را باز می‌کند.

برعکس اگر حمایت 24800 دلاری شکسته شود جفت BTC/USDT روند نزولی خود را آغاز می‌کند. حمایت جزئی در 24000 دلار وجود دارد اما این نمیتواند سد محکمی در برابر این روند نزولی باشد. پس از این جفت BTC/USDT به حمایت محوری در 20000 دلار می‌رسد.

قیمت اتر

اتر همچنان در محدوده باریکی بین میانگین متحرک نمایی 20 روزه (1668 دلار) و حمایت فوق‌العاده 1626 دلار معامله می‌شود.

نمودار روزانه ETH/USDT
نمودار روزانه ETH/USDT

شکست گاوها در رالی بالای سر متحرک نمایی 20 روزه خطر خرابی را افزایش می‌دهد. با حرکت نزولی و سقوط به زیر 1626 دلار هدف بعدی 1550 دلار خواهد بود. خریداران از این سطح با قدرت حفاظت می‌کنند زیرا با شکست این سطح جفت ETH/USDT به سمت 1368 دلار سقوط می‌کند.

گاوها برای جلوگیری از فروپاشی باید ابتدا قیمت را به بالای متحرک نمایی 20 روزه و سپس به میانگین متحرک 50 روزه (1762 دلار) برسانند. این امر احتمال ماندگاری جفت ETH/USDT را در محدوده 1626 تا 2000 دلار را افزایش می‌دهد.

قیمت BNB

گاوها در 6 سپتامبر تمام تلاش خود را برای افزایش BNB به بالای سطح شکست 220 دلار کردند اما با مقاومت سرسخت خرس‌ها مواجه شدند و شکست خوردند. این امر نشان می‌دهد گاوها در تلاش برای تغییر سطح 220 دلار به مقاومت هستند.

نمودار روزانه BNB/USDT
نمودار روزانه BNB/USDT

حمایت جزئی در 211 دلار وجود دارد اما اگر این سطح حمایت شکسته شود جفت BNB/USDT به سمت سطح روانی 200 دلار حرکت می‌کند. به احتمال زیاد این سطح گاوها را به خریدی قوی مجبور خواهد کرد. اگر قیمت از این سطح برگردد و شکسته نشود نشان می‌دهد که قیمت برای مدتی بین 200 تا 220 دلار تثبیت می‌شود.

بر خلاف این فرض اگر قیمت از سطح فعلی افزایش یابد و به بالای 220 دلار برسد؛ نشان از انباشت در سطوح پایین‌تر را می‌دهد. این امر بهبودی را به سمت خط روند نزولی آغاز می‌کند.

منبع: cointelegraph.com