FavoriteLoadingافزودن به علاقه مندی ها

قیمت بیت کوین در یک محدوده باقی مانده است. اما چندین آلت کوین اصلی ازجمله XRP، حاوی نشانه‌هایی از شکست احتمالی هستند.

بازارهای سهام ایالات متحده یک مسیر بهبود را در پیش گرفته است. شاخص (S&P 500 (SPX هفته گذشته شاهد افزایش 2.5 درصدی بوده که بهترین هفته خود را از ژوئن به ثبت رسانده است. با وجود تلاش‌های بیت کوین برای تسکین بازار، گاوها نتوانستند سطوح را حفظ کنند. در نتیجه بیت کوین هفته را با ضرر 0.5 درصدی به پایان رساند.

یکی از دلایلی که بیت کوین سودهای خود را بازگرداند؛ به تاخیر انداختن صندوق معامله بورس بیت کوین (ETF) توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار بود.

تحلیلگران JPMorgan گفتند که رگولاتور در نهایت چندین ETF بیت کوین را تایید خواهد کرد.

تحلیل قیمت BTC، ETH و SPX
تحلیل قیمت BTC، ETH و SPX

قیمت بیت کوین در کوتاه مدت همچنان در حال نوسان است. اما این امر هنوز نظر سرمایه‌گذاران بلند مدت را بر نگردانده است. طبق داده‌های گلس نود عرضه کنونی استخراج شده طی 3 سال یا بیشتر در حالت غیرفعال است؛ از طرفی هم به بالاترین حد خود یعنی 40.538 درصد رسیده است.

آیا بیت کوین طی روزهای آینده از محدوده خود خارج می‌شود؟؟ بیایید با تجزیه و تحلیل نمودار‌ها این را بیابیم و همچنین به بررسی سطوح مهم بپردازیم.

قیمت بیت کوین

بیت کوین بین محدوده بزرگ 24800 تا 31000 دلار معامله می‌شود. هنگامی که قیمت در یک محدوده معامله می‌شود گاوها نزدیک به حمایت خریداری و نزدیک به مقاومت می‌فروشند.

نمودار روزانه BTC/USDT
نمودار روزانه BTC/USDT

سطح 24800 دلاری شاهد نبرد سنگین بین گاوها و خرس‌ها خواهد بود. با شکست این سطح فروش سرعت می‌گیرد و جفت BTC/USDT به سمت حمایت حیاتی 20 هزار دلار کاهش می‌یابد. یک پشتیبانی جزئی در 24000 دلار وجود دارد اما برای مدت طولانی پایدار نمی‌ماند.

از طرف دیگر با افزایش قیمت از سطح فعلی قیمت به 26833 دلار و سپس به میانگین متحرک ساده 50 روزه (28221) می‌رسد. چنین حرکتی نشان از افزایش مدت زمان ماندگاری بیت کوین در حدوده 24800 تا 31000 دلار می‌دهد.

قیمت اتر

اتر در 1 سپتامبر به زیر سطح حمایت قوی 1626 دلار سقوط کرد. اما دم بلند روی کندل نشان از خرید خوبی در سطوح پایین‌تر است.

نمودار روزانه ETH/USDT
نمودار روزانه ETH/USDT

گاوها در تلاش هستند تا وضعیت را برگردانند که این امر نشان از کمبود تقاضا در سطوح بالاتر است. میانگین‌های متحرک شیب‌دار و شاخص قدرت نسبی (RSI) در محدوده منفی نشان از قدرتمندی خرس‌ها می‌دهند.

اگر فروشندگان قیمت را به زیر 1600 دلار برسانند؛ جفت ETH/USDT به سمت پایین‌ترین نرخ روزانه خود یعنی 1550 دلار سقوط می‌کند. این سطح محوری در کوتاه مدت است که اگر بشکند دروازه‌ها را برای کاهش به 1368 دلار باز خواهد کرد.

اولین نشانه قدرت حرکت به بالای میانگین متحرک نمایی 20 روزه (EMA) یعنی 1684 دلار است. سپس جفت به سمت مقاومت سربار در 1750 دلار حرکت خواهد کرد.

شاخص S&P 500

شاخص S&P 500 (SPX) در 29 آگوست بالاتر از میانگین متحرک شکست که نشان از شروع یک رالی قوی توسط گاوها است.

نمودار روزانه SPX
نمودار روزانه SPX

اگر خریداران قیمت را بالاتر از میانگین‌های متحرک حفظ کنند نشان از احساسات مثبت و همچنین کاهش جزئی خرید معامله‌گران است. این امر رالی را برای بالاتر از مقاومت 4607 شروع می‌کند. با فتح این سطح شاخص به سمت 4650 و سپس 4800 صعود می‌کند.

از سرگیری روند صعودی کار دشواری است؛ زیرا خرس‌ها تلاش خواهند کرد تا قیمت را به زیر میانگین‌های متحرک برسانند. اگر این کار صورت بگیرد شاخص به سمت حمایت قوی در 4325 سقوط می‌کند. خرس‌ها برای شروع یک روند نزولی جدید باید این سطح را بشکنند.

منبع: cointelegraph.com