دیروز، نشریه Kobeissi پیش‌بینی کرد که احتمال کاهش ۰.۵ درصدی نرخ بهره بین ۲ تا ۵۹ درصد است. این تصمیم مهم تأثیر زیادی بر انواع دارایی‌ها از جمله ارزهای دیجیتال خواهد داشت که در انتظار نوسانات شدید بر اساس تصمیم فدرال رزرو هستند.

 بر اساس اخبار ارز دیجیتال، جو مک‌کان مدیرعامل صندوق پوشش ریسک کریپتو Asymmetric، درباره تأثیر احتمالی تصمیم فدرال رزرو گفته است که موضوع کاهش نرخ بهره از بالاترین سطح ۲۴ ساله یعنی ۵.۵٪ است و بحث بر سر کاهش ۰.۲۵ درصدی یا ۰.۵ درصدی می باشد. مک‌کان معتقد است که کاهش ۰.۵ درصدی می‌تواند به دارایی‌های پرریسک مانند ارزهای دیجیتال رونق بخشد، همانطور که در گذشته، کاهش‌های بزرگ نرخ بهره باعث رشد بازار شده است.

با این حال، مک‌کان هشدار می‌دهد که کاهش کمتر از ۰.۲۵ درصدی ممکن است به نفع بازار کریپتو نباشد. خوش‌بینی فعلی بازار و قیمت‌های بالای دارایی‌ها، بیشتر بر اساس انتظار کاهش ۰.۵ درصدی است. اگر فدرال رزرو به کاهش کوچکتری دست بزند، ممکن است باعث افت شدید در سهام و ارزهای دیجیتال شود و بازار دچار اصلاح و فروش گسترده شود.

احساسات بازار به شدت تحت تأثیر انتظار برای تصمیم فدرال رزرو است. سعد احمد، رئیس بخش آسیا و اقیانوسیه در صرافی کریپتو Gemini، می‌گوید کاهش ۰.۵ درصدی می‌تواند به عنوان محرکی برای خروج از محدوده‌های قیمتی فعلی عمل کند و احساسات مثبت را به نفع دارایی‌هایی مثل ارزهای دیجیتال که از نرخ بهره پایین‌تر و نقدینگی بیشتر بهره می‌برند، بازگرداند.

مک‌کان تأکید می‌کند که کاهش ۰.۵ درصدی برخلاف تصور برخی، ممکن است بازارها را نزولی نکند. در گذشته، کاهش‌های بزرگ نرخ بهره در بحران‌های اقتصادی تأثیرات متفاوتی بر بازار داشته‌اند، اما رشد پایدار ۳٪ GDP در شرایط فعلی ممکن است تأثیر مثبتی بر بازار داشته باشد.

با نزدیک شدن به تصمیم فدرال رزرو، بازار کریپتو همچنان در مرکز توجه قرار دارد. با احتمال یک جهش یا افت بزرگ، سرمایه‌ گذاران و معامله‌گران منتظر نتایج این تصمیم حیاتی هستند.