تامین کننده انرژی ونزوئلا تاسیسات استخراج کریپتو را به عنوان تحقیقات فساد جاری که شرکت نفت این کشور را درگیر می‌کند، تعطیل کرده است.

به گفته دادستان ونزوئلا مقامات دولتی عملیات نفتی با کمک دپارتمان کریپتو انجام می‌دهند.

بر اساس گزارش‌های رسانه‌های محلی شرکت‌های استخراج ارز دیجیتال و تاسیسات کریپتو در ایالات لارا، کارابوبو و بولیوار تعطیل شده‌اند. درحال حاضر معلوم نیست که چه تعداد از شرکت‌های رمزنگاری تحت تاثیر قرار گرفته‌اند. با این وجود برخی از صرافی‌های رمزنگاری دستور توقف فعالیت داشتند.

تارک ویلیام ساب دادستان کل ونزوئلا در 25 مارس فاش کرد که مقامات دولتی ظاهرا عملیات نفتی موازی را با کمک بخش ملی رمزنگاری انجام می‌دهند.

به گفته ساب حداقل 10 نفر در ارتباط با این تحقیقات دستگیر شده‌اند. از جمله این دستگیر شدگان می‌توان به Joselit Ramirez Camacho، که در سال 2018 در اداره کریپتو، نظارت بر قوانین مالیاتی کریپتو و ارز دیجیتال کشور را بر عهده داشته، اشاره کرد. براساس گزارشات، Camacho در 17 مارس در جریان تحقیقات دستگیر شد.

رئیس جمهور ونزوئلا، نیکلاس مادورو در 17 مارس فرمانی مبنی بر سازماندهی مجدد نظارت ملی بر دارایی‌‌های رمزنگاری شده را صادر کرد. دولت مادورو مدعی شد که هدف از این تصمیم حفاظت از شهروندان این کشور در برابر اثرات منفی تحریم‌های اقتصادی است.

منبع: cointelegraph.com