بر اساس آخرین اخبار ارز دیجیتال، پروتکل Solv یک توکن استیکینگ بیت ‌کوین به نام SolvBTC.JUP بر روی شبکه سولانا معرفی کرده است تا دارندگان بیت ‌کوین را به سرمایه ‌گذاری بیشتر و دریافت سود تشویق کند.

این اقدام در حالی انجام شده است که فرصت‌های جدید برای کسب سود از بیت‌ کوین در اکوسیستم‌های لایه دوم (L2) و پروتکل‌های مالی غیر متمرکز (DeFi) در حال گسترش هستند. این رقابت، پروژه‌های موجود در شبکه‌هایی مانند اتریوم و سولانا را به تکاپو انداخته تا برای جذب نقدینگی بیت ‌کوین رقابت کنند.

این توکن که در حال حاضر در مرحله آزمایشی قرار دارد، به منظور ایجاد سود دهی از کارمزدهای تراکنش در Jupiter Exchange، یکی از محبوب‌ترین صرافی‌های غیر متمرکز سولانا، طراحی شده است. Solv اعلام کرده که این حرکت تنها بخشی از تلاش‌های مستمر برای افزایش نقش بیت‌ کوین در فضای مالی غیر متمرکز است.

پروتکل Solv قصد دارد سود سالانه‌، در حدود ۱۲٪ را برای دارندگان بیت‌ کوین به ارمغان آورد که این مقدار به‌ مراتب بیشتر از سودهایی است که از استیکینگ بیت‌ کوین در شبکه‌های لایه دوم به دست می‌آید. برای جبران ریسک‌های اضافی مرتبط با نوسانات قیمت توکن‌ها، Solv از یک استراتژی «دلتا نوترال» استفاده می‌کند که شامل پوشش ریسک ناشی از موقعیت‌های باز تریدرها در صرافی‌های متمرکز است.

صرافی Jupiter یکی از فعال‌ترین صرافی‌های غیر متمرکز سولانا است که حدود ۱.۳ میلیارد دلار نقدینگی بلاک شده دارد. در همین حال، برخی از شبکه‌های لایه دوم بیت ‌کوین مانند Core Chain ،Babylon و Spiderchain نیز در حال بررسی روش‌های استیکینگ مخصوص بیت‌ کوین هستند.

نمودار صرافی ژوپیتر خبر slov

EigenLayer، بزرگترین پروتکل «ری ‌استیکینگ» اتریوم، نیز با اضافه کردن بیت‌ کوین به لیست توکن‌های قابل پذیرش خود، سعی در جذب سرمایه دارندگان بیت ‌کوین دارد.