الکس موموت، مدیرعامل پلتفرم Peanut Trade، در این باره می‌گوید که تجربه السالوادور در پذیرش بیت کوین را می‌توان موفقیت‌آمیز دانست. هدف از این تصمیم، افزایش دسترسی مالی، تسهیل پرداخت‌های حواله‌ای و جذب نوآوری‌های مالی بود.

 این کشور به عنوان یک پیشگام، ریسک‌هایی را پذیرفت و تجربه‌ای کاملاً جدید را امتحان کرد. هرچند هنوز نمی‌توان گفت که همه ابعاد این اصلاحات موفق بوده، اما واضح است که السالوادور برخی مزایا را کسب کرده است.

السالوادور از زمان پذیرش بیت کوین، به طور مداوم هر روز یک بیت کوین خریده است. این کشور در حال حاضر بیش از ۳۱ میلیون دلار سود از بیت کوین به دست آورده است. به گفته موموت، این سود مالی نشان می‌دهد که تصمیم بوکله از نظر اقتصادی مثبت بوده است، با اینکه در ابتدا انتقاداتی وجود داشت.

السالوادور در مجموع ۵,۸۶۵ بیت کوین به ارزش بیش از ۳۱۸ میلیون دلار دارد. پس از سقوط قیمت بیت کوین در نوامبر ۲۰۲۱، به دلیل فروپاشی صرافی FTX، ارزش بیت کوین‌های السالوادور نیز به شدت کاهش یافت.

اکنون با بازگشت قیمت بیت کوین، این کشور مجدداً سود قابل توجهی کسب کرده است. با وجود موفقیت نسبی السالوادور، تنها جمهوری آفریقای مرکزی است که بیت کوین را به عنوان پول رسمی پذیرفته است.