لایحه‌ای برای تنظیم فعالیت و حفاظت از حقوق استخراج‌ کنندگان بیت کوین در آرکانزاس در مجلس نمایندگان و سنای این ایالت تصویب شد. اکنون این لایحه برای تصویب نهایی به استانداری منتقل می‌شود.

طبق این لایحه قانون مراکز داده آرکانزاس در سال 2023 صنعت استخراج بیت کوین در این ایالت آمریکایی را تنظیم می‌کند. همچنین این لایحه دستورالعمل‌هایی را برای ماینرها در برابر مقررات و مالیات‌های تبعیض آمیز ایجاد می‌کند.

پس از پیشنهاد این لایحه در 30 مارس توسط سناتور جاشوا برایانت قانون‌گذاران ایالت متحده آرکانزاس به سرعت آن را تصویب کردند. این لایحه تایید می‌کند که:«مراکز داده شغل ایجاد می‌کند، مالیات می‌پردازد و ارزش اقتصادی عمومی را برای جوامع محلی فراهم می‌کند.»

طبق این لایحه یک ماینر دارایی دیجیتال باید مالیات‌های قابل اجرا و هزینه‌های دولتی را به اشکال قابل قبول ارز بپردازد. همچنین به گونه‌ای کار کند که هیچ استرسی بر قابلیت‌های تولید یا شبکه انتقال برق عمومی ایجاد نکند.

یکی دیگر از قوانین درج شده در این لایحه حقوق مشابه کریپتو با مراکز داده است. همچنین این لایحه بیان می‌کند که دولت آرکانزاس نباید الزامات متفاوتی را برای کسب‌و‌کار استخراج دارایی دیجیتال اعمال کند.

حرکت آرکانزاس به دنبال ابتکار مشابهی در ایالت مونتانا صورت گرفت. در اواخر ماه مارس سنای مونتانا لایحه‌ای را برای محافظت از ماینرهای رمزنگاری فعال در این ایالت تصویب کرد. این لایحه از استخراج‌ کنندگان در برابر مالیات بر دارایی‌های دیجیتالی برای پرداخت‌ها محافظت می‌کند. همچنین نرخ انرژی را که علیه ماینرهای کریپتو خانگی و کسب‌وکارهای دارایی دیجیتال تبعیض‌آمیز است، حذف می‌کند.

طبق گزارش کوین تلگراف کمیته بازرگانی در 4 آوریل قانونی را مبنی بر مشوق‌های استخراج‌ کنندگانی که تحت محیط نظارتی دوست‌دار رمزنگاری ایالت حذف شود، تصویب کرد.

بر اساس پیشنهاد بودجه‌ای که در 9 مارس توسط جو بایدن با هدف کاهش فعالیت ماینینگ ارائه شد، ماینرهای کریپتو در ایالات متحده مشمول مالیات 30 درصدی بر هزینه‌های برق می‌شوند.

منبع: cointelegraph.com