الکس گلادشتاین، مدافع بیت‌ کوین و مدیر ارشد استراتژی بنیاد حقوق بشرگفت:  بیت‌ کوین دموکراسی را اصلاح می‌کند و با فساد مبارزه می کند، بیت‌ کوین نشان‌دهنده آزادی بیان، حقوق مالکیت و بازارهای باز سرمایه است که قدرت دولت‌های ظالم را خفه می کند. وقتی بتوانیم در هر عرصه ای به مردم آموزش دهیم و با بیت‌ کوین آشنا شوند و در همه جای زندگی‌شان از بیت‌ کوین استفاده کنند خیلی عوامل از جمله دزدیها، کلاهبرداریها، معاملات خرد و کلان ، سرمایه‌گذاریهایی که باعث ضرر و زیان اشخاص می‌شود، کنار رفته و آسودگی در استفاده ارز داشته باشند.

بیت‌ کوین دموکراسی‌های شکسته را اصلاح می‌کند و با محدود کردن قدرت خود برای کنترل مردمش با فساد دولتی مبارزه می کند.

 الکس گلادشتاین در 20 فوریه 2023 در مصاحبه‌ای گفت: ماهیت غیرمتمرکز بیت‌کوین  فساد و ظلم را از بین می‌برد و سران مستبد که بدنبال سانسور کردن هستند، دستشان کوتاه می‌شود. هم‌چنین گلادشتاین می‌گوید بیت‌ کوین را به دانشگاهها می‌برم و سخنرانی‌هایی در خصوص بیت‌ کوین در دانشگاهها انجام می‌دهد تا دانشجویان را از همان دانشگاه به آموزش ترغیب کند تا وارد این عرصه شوند.

کشورهایی همچون روسیه و چین که به دنبال قدرت هستند و سانسور و محدودیت سرمایه‌گذاری دارن بیت‌ کوین واقعاً تحمیل این چیزها را برای دولت‌ها به مردم خود سخت می‌کند. روسیه و چین در گذشته، نگرشی خصمانه نسبت به ارزهای دیجیتال داشته‌اند.

دولت چین در سال 2021 تقریباً تمام تراکنش‌های ارزهای دیجیتال را ممنوع کرد. با این حال، اکنون با صدور مجوز کریپتو در هنگ کنگ موضع چین در عرصه کریپتو در حال پیشرفت است. قانون اصلی ارزهای دیجیتال روسیه «در مورد دارایی‌های مالی دیجیتال» استفاده از رمزارز را برای مقاصد پرداخت در سال 2020 به طور رسمی ممنوع کرد. این قانون روس‌ها را از سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال منع نکرد، اما صرافی‌های کریپتو محلی بدون نظارت باقی مانده‌اند.

الکس گلادشتاین افزود: من نمی‌بینم که این قدرت‌های دیکتاتوری در استاندارد بیت‌ کوین به خوبی عمل کنند فکر می‌کنم برای آنها واقعاً سخت است. یکی از مزایای بیت‌ کوین مقاومت آن در برابر سانسور است. بدون هیچ مرزی برای تعیین اینکه چه کسی می‌تواند و چه کسی نمی‌تواند از بیت‌ کوین استفاده کند، ثابت شده است که ارز انتخابی برای بسیاری از افراد و سازمان‌هایی است که از روش‌های پرداخت سنتی کنار گذاشته شده‌اند. یکی از بزرگترین دلایل پذیرش جذب سرمایه مبتنی بر بلاک چین، جلوگیری از بسته شدن حساب‌های سنتی توسط موسسات مالی بود. بلاک‌ چین تنها راه مناسب برای حفظ حریم خصوصی و مقاومت در برابر سانسور در قرن بیست و یکم است.

منبع: cointelegraph