FavoriteLoadingافزودن به علاقه مندی ها

چین برای اولین بار خرید اوراق بهادار با CBDC را امکان‌پذیر کرد. ارائه‌دهندگان خدمات مالی در چین به شهروندان خود این امکان را دادند که با استفاده از یوان دیجیتال، محصولات مالی خریداری کنند و این تحولی تازه برای ارز دیجیتال بانک مرکزی این کشور (CBDC) است.

طبق گزارش رسانه چینی Securities Times، کمیسیون تنظیم مقررات اوراق بهادار چین (CSRC) به طور رسمی اولین سناریوی درخواست یوان دیجیتال در بازار اوراق بهادار را تایید کرده است. CSRC تنظیم کننده اصلی صنعت اوراق بهادار چین است.

حکم تنظیم کننده به این معنی است که سرمایه‌گذاران چینی به زودی می‌توانند از CBDC برای خرید در صندوق‌های عمومی استفاده کنند. آنها همچنین می‌توانند با استفاده از این سکه، «محصولات مالی» دیگری را خریداری کنند.

این حرکت همچنین به این معنی است که سرمایه‌گذاران می‌توانند از طریق گوشی‌های هوشمند خود سرمایه‌گذاری‌های مبتنی بر e-CNY را انجام دهند.

آیا شهروندان چینی قادر به خرید اوراق بهادار با CBDC خواهند بود؟

پکن هنوز تاریخی برای عرضه کامل این “عملکرد” ​​جدید CBDC تعیین نکرده است و احتمالاً به صورت آزمایشی برای کاربران واجد شرایط آغاز خواهد شد.

انتظار می‌رود که CSRC همین اجرای آزمایشی را در کل منطقه پیگیری کند و در نهایت به معامله‌گران اوراق بهادار و سرمایه‌گذاران اجازه دهد تا CBDC را به عنوان یک گزینه پرداخت در برنامه‌های معاملاتی خود انتخاب کنند.

این تنظیم کننده اضافه کرد که استفاده از یوان دیجیتال طیف وسیعی از مزیت‌ها را برای سرمایه‌گذاران فراهم می‌کند. از جمله توانایی “سفارش دادن 24 ساعته”، خارج از ساعات عادی معاملات است.

CSRC همچنین ادعا کرد که معاملات اوراق بهادار مبتنی بر یوان دیجیتال و سرمایه‌گذاری‌های صندوق، کاملا قابل ردیابی خواهد بود. همچنین می‌توان از CBDC برای ایجاد قراردادهای هوشمند سرمایه‌گذاری استفاده کرد که امکان جعل یا کپی غیرقانونی وجود نداشته باشد.

برنامه‌های یوان دیجیتال برای عرضه بیشتر

اکونومیک دیلی گزارش داد که شرکت‌های یک پارک علمی چنگدو (مرکزی برای شرکت‌های فناوری اطلاعات در شهر) به کارمندان اجازه می‌دهد کارت‌های هوشمند ID را به نفع کیف پول‌های CBDC کنار بگذارند.

این روش به کارکنان شرکت‌ها در پارک اجازه می‌دهد تا از کیف پول خود برای دسترسی به آسانسور، درها و … استفاده کنند. این ابتکار با همکاری بانک صنعتی و تجاری چین، یکی از بزرگترین بانک‌های تجاری دولتی این کشور، راه‌اندازی شد.

هفته گذشته نیز برخی از دانشگاه‌ها اعلام کردند که یوان دیجیتال را برای استفاده در هر جنبه‌ای از زندگی دانشگاهی دانشجویان به کار می‌گیرند. دانشجویان می‌توانند با استفاده از کیف پول‌های CBDC به ساختمان‌ها دسترسی داشته باشند و هویت خود را در سراسر محوطه دانشگاه ثبت کنند.

منبع: cryptonews