این اتفاق توجه زیادی به خود جلب کرد، چرا که ترامپ قبلاً بیت کوین را “کلاهبرداری” خوانده و ارزهای دیجیتال را بدون پشتوانه واقعی دانسته بود.

اما به نظر می‌رسد که دیدگاه او تغییر کرده است. در این رویداد، افراد مشهوری مانند آنتونی پامپلیانو، مدیرعامل Professional Capital Management و از حامیان بیت کوین نیز حضور داشتند.

ویدیوهایی که در شبکه اجتماعی X (توییتر سابق) منتشر شد، نشان داد که ترامپ حداقل یک دوجین همبرگر خرید و آن‌ها را به حضار داد و آن‌ها را ” کریپتو برگر ” نامید. این حرکت ترامپ تنها چند روز پس از اعلام پروژه ارز دیجیتال “World Liberty Financial” انجام شد که توسط خانواده‌اش مدیریت می‌شود.

این پلتفرم به کاربران امکان وام دهی، قرض گیری و سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال را فراهم می‌کند. همچنین یک توکن حکومتی به نام WLFI عرضه خواهد شد که تنها برای سرمایه گذاران معتبر در دسترس است.

حضور ترامپ در این رویداد به خصوص مهم است زیرا گزارش شده که وی حداقل یک میلیون دلار سرمایه در ارزهای دیجیتال دارد و در سال 2024 نیز در کنفرانس بیت کوین شرکت کرده بود. این حرکت ترامپ اهمیت بیشتری پیدا می‌کند وقتی بدانیم که رئیس‌جمهور پیشین بیل کلینتون نیز از سال 2016 بیت کوین داشته است.

در سوی دیگر، کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور فعلی آمریکا، هنوز کریپتو را محور اصلی کمپین خود نکرده است، اگرچه برخی از گروه‌های سیاسی حامی او، کمک‌های مالی کریپتویی را پذیرفته‌اند. پیش‌بینی می‌شود بدون توجه به نتیجه انتخابات آمریکا قیمت بیت کوین تا پایان سال 2024 به رکوردهای جدید برسد.