FavoriteLoadingافزودن به علاقه مندی ها

بر اساس بیانیه آژانس نظارت بر معاملات آتی کالای اندونزی (Bappebti)، صرافی ملی ارز دیجیتال اندونزی که یک هفته پیش توسط دولت این کشور معرفی شد، شروع به کار کرد. این صرافی تنها فضایی در کشور خواهد بود که در آن تبادل قانونی دارایی‎‌های دیجیتال مجاز است.

Bappebti افتتاح صرافی را در 20 جولای تایید کرد. علاوه بر این، آژانس یک مرکز تسویه معاملات آتی به همراه بورس ایجاد کرده است. در این پلتفرم یک سیستم پایاپای بین خریدار و فروشنده واسطه می‌شود و اطمینان می‌دهد که معامله به خوبی انجام شده است.

قبلاً گزارش شده بود که Bappebti فروش ارزهای دیجیتال را به تراکنش‌های محلی محدود کرده و در عین حال آنها را مطابق با تحولات بازار بین‌المللی انجام داده است.

مدت زمان راه‌اندازی صرافی

این پروژه حداقل از دسامبر 2021 شروع به کار کرده است. در سپتامبر 2022، Pang Hue Kai، مدیر عامل Tokokrypto (یکی از 25 صرافی رمزنگاری دارای مجوز در اندونزی، که بخشی از آن متعلق به Binance است) این پروژه را “کاتالیزور برای اکوسیستم رمزنگاری اندونزی” نامید.

راه‌اندازی پروژه برای پایان سال 2022 برنامه‌ریزی شده بود، ولی به دلیل روند بررسی تا ژوئن 2023 به تعویق افتاد. در آن زمان، Zulkifli Hasan، وزیر تجارت اندونزی اعلام کرد که تمام صرافی‌های فعال ارز دیجیتال این کشور می‌توانند به این پلتفرم بپیوندند.

در سال 2022، Jerry Sambuaga، معاون وزیر بازرگانی اندونزی، چندین تغییر سیاست را در مورد «توسعه تجارت فیزیکی دارایی‌های کریپتو» پیشنهاد کرد. از جمله الزامات این بود که دو سوم مدیران و کمیسیونرهای شرکت‌های رمزنگاری شهروند اندونزی باشند.

بر اساس داده‌های باپبتی، این کشور همچنان یک بازار جذاب برای صنعت کریپتو است. در سال 2021، تقریباً 4 درصد از جمعیت کشور یعنی حدود 11 میلیون نفر در ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کرده بودند.

منبع: cointelegraph