سقوط بانک سیلیکون ولی (SVB) باعث ترس، تردید و عدم اطمینان درباره ارزهای دیجیتال شده است. همچنین موجب شد که بسیاری به ریشه‌های کریپتو بازگردند و کاغذ سفید بیت کوین را احیا کرد.

حدودا 6 ماه پس از سقوط بانک آمریکایی سیلیکون ولی، ساتوشی ناکاموتا کاغذ سفید را معرفی کرد که راه را برای شبکه بیت کوین هموار می‌کند.

برخی از مردم علت این ورشکستگی بانک SVB را افزایش نرخ بهره در ایالات متحده می‌دانند. نرخ معیار نسبت به سال گذشته 4.5% افزایش یافته است.

بسیاری از فناوری‌ها و شرکت‌های ارز دیجیتال تحت تاثیر سقوط بانک SVB قرار گرفتند. همچنین Circle (شرکت فناوری پرداخت بلاک چین) فاش کرد که نمی‌تواند 3.3 میلیلارد دلار از سرمایه 40 میلیارد دلاری خود را از این بانک خارج کند. این امر باعث فروش و کاهش قیمت استیبل کوین به زیر 1 دلار می‌شود.

استیل کوین با جدا شدن USDC از دلار آمریکا تحت تاثیر قرار گرفت. این امر موجب شد که ارزهای اصلی استیل کوین‌ از دلار جدا شوند. اما تعدادی از استیل کوین‌های محبوب مانند تتر و بایننس USD همچنان به دلار آمریکا وصل هستند.

Circle در توییتر اعلام کرد از راهنمایی‌هایی که تنظیم کننده‌های ایالتی و فدرال ارائه می‌کنند، پیروی خواهد کرد.

SVB توسط دپارتمان حفاظت مالی و نوآوری کالیفرنیا در 10 مارس تعطیل شد. این دپارتمان شرکت بیمه سپرده فدرال (FDIC) را به محافظت از سپرده‌های بیمه شده منصوب کرد. با این حال FDIC تنها سپرده‌های تا سقف 250 هزار دلار را بیمه می‌کند.

منبع: cointelegraph.com