هفته گذشته برای بازار بیت کوین و کریپتو پرحاشیه بود، زیرا سه بانک بزرگ سقوط کردند و در نتیجه موجب سقوط دارایی‌های دیجیتال شد. اما خوشبختانه پس از اعلامیه فدرال مبنی بر حمایت از بانک‌ها با 25 میلیارد دلار، شاهد معکوس شدن بازار و همچنین افزایش ارزش بیت کوین بودیم.

بالا رفتن ارزش بازار بیت کوین

ارزش بازار بیت کوین در 24 ساعت گذشته 9.7 درصد افزایش یافته است و در حال حاضر 471.86 میلیارد دلار است. این امر موجب شده بازار بیت کوین به رتبه 11 در میان سایر دارایی‌ها برسد.

بالا رفتن ارزش بازار بیت کوین

در 13 مارس ارزش بازار بیت کوین 433.49 میلیارد دلار بود که 37 میلیارد دلار کمتر از Meta بود. اما در 24 ساعت گذشته ارزش این بازار بالا آمده و از Meta پیشی گرفته است.

همچنین برای سومین بار در تاریخ ارزش بازار بیت کوین از ویزا بیشتر شده است. البته قابل ذکر است که ارزش این بازار هنوز با طلا و اپل که به ترتیب 12.59 و 2.380 تریلیون دلار است فاصله زیادی دارد.

از طرفی دیگر در 24 ساعت گذشته طلا شاهد افت 0.48 درصدی بوده و اپل رشد 1.33 درصدی داشته اما بیت کوین رشد قابل ملاحظه 9.14 درصد را داشته است.

ارزش بیت کوین

علت افزایش رالی بیت کوین

در هفته گذشته بحران بخش بانکی بر بسیاری از دارایی‌های کریپتو اثر گذاشت. اما در این هفته عواملی مانند حمایت فدرال رزرو از بخش بانکی شاهد افزایش قیمت‌ها بودیم.

فدرال رزرو در 12 مارس اعلام کرد که به موسسات سپرده‌گذاری واجد شرایط کمک مالی می‌کند. پس از این خبر بیت کوین و اتریوم به ترتیب شاهد افزایش 10 و 15 درصدی شدند. سایر دارایی‌ها هم از این روند پیروی کردند و ما شاهد افزایش حجم معاملات، ارزش بازار و قیمت‌ها بودیم.

منبع: bitcoinist.com