کمیسیون اوراق بهادار و سرمایه‌گذاری استرالیا (ASIC) پس از بررسی هدفمند عملیات بایننس در این کشور مجوز بایننس استرالیا را لغو کرد.

رگولاتور اوراق بهادار در اطلاعیه رسمی در تاریخ 6 آوریل اعلام کرد:«ASIC مجوز خدمات مالی استرالیا را که توسط Oztures Trading Pty Ltd به عنوان مشتقات بایننس استرالیا در اختیار داشت لغو کرد.»

پس از لغو مجوز، مشتریان مشتقات بایننس استرالیا نمی‌توانند موقعیت‌های جدیدی را با این پلتفرم باز کنند. همچنین این شرکت از کاربران می‌خواهد تا قبل از 21 آوریل هر موقعیت مشتقه موجود را ببندند.

رگولاتور اوراق بهادار استرالیا در بیانیه‌ای گفت:«درحال انجام یک بررسی هدفمند از تجارت خدمات مالی Binance در استرالیا از جمله طبقه‌‌بندی مشتریان خرده فروشی و عمده فروشی است.»

جو لونگو رئیس ASIC در بررسی مربوط به انطباق با طبقه‌بندی مشتریان خرده فروشی و عمده فروشی بیان کرد:«مشتریان خرده فروشی که با مشتقات ارز دیجیتال معامله می‌کنند. تحت قوانین خدمات مالی در استرالیا از جمله دسترسی به حل و فصل اختلافات خارجی از طریق سازمان شکایات مالی استرالیا از حقوق مهم و حمایت از مصرف کننده برخوردار هستند.»

در این بیانیه ASIC اشاره کرد:«صرافی جهانی بایننس و مدیر عامل آن در حال حاضر با شکایت کمیسیون معاملات آتی کالای ایالات متحده روبه‌رو هستند.» رگولاتور هم اشاره کرد که نهادهای مختلف گروه بایننس تحت هشدارها و اقدامات نظارتی دیگری در سراسر جهان قرار گرفته‌اند. از طرفی هم به مجموعه‌ای از هشدارها و تحقیقات که توسط تنظیم کننده‌های جهانی علیه بایننس در سال 2021 آغاز شد اشاره کرد.

سخنگوی بایننس در گفت‌وگویی به کوین تلگراف گفت:«پس از تعاملات اخیر با ASIC بایننس تصمیم گرفته تا با بستن مشتقات بایننس استرالیا رویکرد متمرکزتری را در استرالیا دنبال کند.» این نماینده تاکید کرد که معاملات نقدی در بایننس همچنان برای ساکنان استرالیا در دسترس خواهد بود و اظهار داشت:«استرالیایی‌ها همچنان می‌توانند از استفاده محصول تبادل نقطه‌ای ما لذت ببرند. تعداد کمی از کاربران باقیمانده در Binance Australia Derivatives وجود دارد.»

این شرکت به انطباق با طبقه‌بندی سرمایه گذاران اشاره کرد. همچنین طبق گزارش‌ها کاربرانی را که شرایط لازم را برای سرمایه‌گذاران عمده فروشی ندارند، محدود می‌کند.

منبع: cointelegraph.com