قبل از اینکه صرافی ارز دیجیتال بایننس و مدیرعامل آن Changpeng Zhao توسط کمیسیون معاملات آتی کالای ایالات متحده (CFTC) به نقض مقررات متهم شوند، گزارش شده است تقریبا 1 میلیارد دلار ارز دیجیتال از کیف پول این پلتفرم خارج شده است.

بزرگترین صرافی ارز دیجیتال جهان در حال حاضر زیر ذربین قرار دارد. همچنین کمیسیون بورس و اوراق بهادار تحقیقات خود را در مورد اینکه آیا بایننس به معامله‌گران آمریکایی اجازه دسترسی به اوراق بهادار ثبت نشده را داده است یا نه انجام می‌دهد.

طبق داده‌های Thanefield Capital وجوه قابل توجهی چند ساعت قبل از کیفرخواست که دوشنبه 27 مارس ساعت 3 بعداز ظهر رخ داد برداشت شده بود. تقریبا 12 ساعت قبل از این اتفاق بیفتد 1.5 میلیارد دلار از پلتفرم‌هایی مانند بایننس، کوین بیس، کراکن و Bitfinex خارج شد. بر اساس گزارشات بیش از نیمی از این مبلغ مربوط به برداشت از بایننس بوده است.

طبق داده‌های نانسن در 24 ساعت گذشته بیش از 400 میلیون دلار از صندوق‌های مبتنی بر اتریوم برداشت شده است.

با وجود تمام این عوامل بایننس هنوز دارایی‌های ارزهای دیجیتال به ارزش 63.36 میلیارد دلار را در اختیار دارد.

CFTC شکایتی علیه بایننس و Zhao (مدیر عامل بایننس) در دادگاه منطقه‌ای ایالات متحده در ناحیه شمالی ایلینوی تنظیم کرده است. به گفته کمیسیون که از سال 2021 بر روی تجارت بایننس تحقیق می‌کند، این شرکت با عدم ثبت نام مناسب در تنظیم کننده مشتقات، به تعهدات نظارتی خود عمل نکرده است.

Zhao ادعای CFTC را رد کرده و اعلام داشته که:«بایننس به منظور سود معامله نمی‌کند و همچنین تحت هیچ شرایطی بازار را دستکاری نمی‌کند.»

منبع: cointelegraph.com