FavoriteLoadingافزودن به علاقه مندی ها

به گفته مشاور ارشد سابق دولت جو بایدن، ایجاد دلار دیجیتال ایالات متحده اکوسیستم ارزهای دیجیتال را از بین می‌برد و از امنیت ملی ایالات متحده محافظت می‌کند.

دیلیپ سینگ، معاون سابق مشاور امنیت ملی در امور اقتصاد بین‌الملل در دولت بایدن، این اظهارات را در ۲۸ فوریه بیان کرد. جلسه استماع کمیته بانکداری سنا، اظهار کرد که ارزهای دیجیتال حملات باج افزار را تسهیل می‌کنند و به فرار از تحریم‌های ایالات متحده کمک می‌کنند.

سینگ معتقد است که در دولت ایالات متحده ایجاد ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) بهترین گامی است که می‌توانیم برای محافظت از منافع ملی برداریم.

در مصاحبه ای با کوین تلگراف در می 2022، فرانکلین نول، رئیس شرکت مشاوره Noll Historical Consulting، همچنین گفت که CBDCها می‌توانند کریپتو را از بین ببرند و خاطرنشان کرد:

نکته منفی برای کریپتو این است که CBDCها برای از بین بردن رمزارزهای خصوصی، به ویژه استیبل کوین‌های متمرکز بر حوزه‌های پرداخت خرده‌فروشی کار خواهند کرد. ارزهای دیجیتال نیز در جایگاه‌هایی در سیستم پرداخت باقی می‌مانند، جایی که عملکردهای منحصربه‌فردی را انجام می‌دهند و خدمات تخصصی ارائه می‌کنند.

CBDC در ایالات متحده

در حالی که چین CBDC خود را اجرا کرده است، ایالات متحده هنوز در حال بررسی مزایا و خطرات بالقوه مرتبط با CBDC ها است.

یانا فانوسی، رهبر سیاست‌گذاری در گروه حمایت از کریپتو، در مصاحبه‌ای در اول مارس با بلومبرگ اظهار کرد که چین در توسعه CBDC «پیشگام» است در حالی که ایالات متحده «در حاشیه است».

البته افراد دیگری همچون تام ایمر، یکی از فعالان در حوزه بلاک ‌چین، از طرح‌های دلار دیجیتال انتقاد کرده و در ۲۲ فوریه قانون ممنوعیت فدرال رزرو از اجرای سیاست پولی مبتنی بر CBDC و صدور مستقیم دلار دیجیتال برای افراد را معرفی کرد.

تام ایمر نگران است که CBDC می‌تواند بر حریم خصوصی مالی شهروندان آمریکایی تأثیر بگذارد و به یک “ابزار نظارتی خطرناک” تبدیل شود.

منبع: cointelegraph