طی دو روز گذشته اطلاعاتی مبنی بر ممنوعیت کاربران ایرانی از صرافی کوکوین در رسانه‌های فارسی زبان فعال در حوزه ارزهای دیجیتال منتشر شده و باعث نگرانی بسیاری از ایرانیان شده است. اما بررسی‌های بیشتر نشان می‌دهد که هیچ اطلاعیه رسمی از سوی صرافی کوکوین در این زمینه صادر نشده و همچنان امکان استفاده ایرانیان از خدمات این صرافی وجود دارد.

پس از آنکه صرافی بایننس در روزهای پایانی مرداد ماه سال گذشته برای رعایت استانداردهای جهانی، احراز هویت تمامی کاربران خود را الزامی کرد، بسیاری از کاربران ایرانی برای ادامه فعالیت به صرافی‌های دیگری مانند کوکوین و کوینکس رفتند.

صرافی‌هایی مانند کوکوین و کوینکس قبلاً اعلام کرده بودند که به قوانین و تحریم‌های بین المللی پایبند هستند و به کاربران کشورهای تحریم شده مانند ایران خدمات ارائه نمی‌دهند. با این حال، عدم نیاز به احراز هویت در این صرافی‌ها آن را به یکی از مقاصد اصلی تریدرها و سرمایه‌گذاران ایرانی تبدیل کرده است.

اما اکنون در کانال‌های تلگرامی و صفحات اینستاگرام شایعاتی مبنی بر الزام احراز هویت در صرافی کوکوین و پایان روزهای خوش ایرانیان در این صرافی شنیده می‌شود. تحقیقات بیشتر نشان می‌دهد که صرافی کوکوین اخیرا هیچ اطلاعیه‌ای مبنی بر منع ارائه خدمات به کاربران ایرانی منتشر نکرده است. محتوای مربوط به پایبندی سایت به قوانین بین‌المللی قبل از مطرح شدن این شایعات بوده و مشکل جدیدی نیست.

با این حال، توصیه می‌کنیم که از یک آدرس IP ثابت برای فعالیت در صرافی Kucoin استفاده کنید تا از خطرات مختلف از جمله مسدود کردن حساب و دارایی خود جلوگیری کنید.

شایان ذکر است در صورت تغییر سیاست کوکوین و تصمیم به عدم ارائه خدمات به کاربران ایرانی، این صرافی به احتمال زیاد ایمیلی را برای کاربران خود ارسال خواهد کرد تا کاربران با برداشت دارایی خود قبل از موعد مقرر، از ایمنی دارایی‌های خود اطمینان حاصل کنند.