کمی پیش بانک مرکزی روسیه موافقت خود را در ارتباط با “استفاده از ارز های دیجیتال در معاملات خارج از مرز” اعلام کرد و این موضوع را به ثبت قانونی رساند.

خبر گزاری های داخل روسیه اعلام کردند بانک مرکزی روسیه در این شرایط با وزارت دارایی این کشور توافق کردند تا در زمان کوتاه و سریع استفاده از ارز های دیجیتال در معاملات خارج از مرز را به ثبت قانونی برسانند.

در روسیه قانون گذاران با پیشنهاد استفاده از رمز ارز ها به عنوان روش پرداخت در معاملات مخالفت می کردند. همچنین در سال 2020 روسیه به این نتیجه رسید استفاده کردن از ارز هایی مانند بیت کوین که رمزنگاری شده اند ، ممنوع باشد.

به همین دلیل یک قانون بزرگ به نام “در مورد دارایی های مالی دیجیتال”به تصویب رسانده شد.
بانک روسیه تردید زیادی دارد زیرا قصد داشت از واحد پول روسیه که “روبل” می باشد به عنوان تنها ارز قانونی کشورشان محافظت کند.

طرح پرداخت های رمز نگاری برای معاملات ملی در روسیه در اواخر سال 2021 بیان شد. سپس ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه گفت “هنوز زمان مناسب برای استفاده از رمز ارز برای تجارت منابع انرژی مانند نفت و گاز فرا نرسیده است.”

الکسی موسیف معاون وزیر دارایی روسیه بیان کرده است که وزارت دارایی روسیه و بانک مرکزی این کشور انتظار دارند، ثبت قانونی استفاده از رمز ارز ها در پرداخت های معاملات خارج از مرز به زودی صورت گیرد.”

علی صالح آبادی رییس کل بانک مرکزی ایران کمی پیش از این گفته بود کسانی که به طور قانونی در ایران به استخراج ارز دیجیتال می پردازند ،میتوانند جهت واردات ،ارز های دیجیتال خودشان را ارائه دهند.

منبع : cointelegraph.com