همچنین، عدم وجود حسابرسی مستقل از سوی تتر موجب شده که برخی سرمایه گذاران از احتمال وقوع بحرانی مشابه صرافی FTX نگران باشند. جاستین بونز، بنیانگذار Cyber Capital، در پستی در شبکه اجتماعی X (توئیتر سابق) نگرانی‌های خود را در مورد تتر به اشتراک گذاشت و آن را حتی بزرگ‌تر از FTX دانست.

 او نوشت که تتر یکی از بزرگترین تهدیدات برای کل دنیای ارز دیجیتال است، زیرا باید به آن‌ها اعتماد کنیم که 118 میلیارد دلار دارایی پشتوانه دارند، بدون این که مدرکی برای آن ارائه دهند.

 در سال 2021، کمیسیون معاملات آتی کالاهای ایالات متحده (CFTC) تتر را به دلیل دروغگویی در مورد پشتوانه‌های مالی‌اش، به پرداخت 41 میلیون دلار جریمه محکوم کرد.

یکی از دلایل اصلی نگرانی‌ها، تأثیر تتر بر بازار ارزهای دیجیتال است. اخیراً مشخص شده که سهم تتر در بازار استیبل کوین‌ها به بیش از 75 درصد رسیده است. این افزایش 20 درصدی در طول دو سال گذشته رخ داده است.

برخی کارشناسان معتقدند که اگر تتر دچار فروپاشی شود، این فروپاشی به دلیل روابط بانکی آن خواهد بود، نه نوسانات بازار. به گفته شان لی، یکی از بنیانگذاران IDA Finance، فروپاشی تتر در صورت وقوع بیشتر به زیرساخت‌های بانکی آن مرتبط است.

 او اشاره کرد که در زمان سقوط FTX، این صرافی به دلیل ناتوانی در پردازش برداشت‌های عظیم کاربران در مدت کوتاه فروپاشید، اما تتر توانست در مه 2022 بدون مشکل بیش از 16.7 میلیارد دلار از درخواست‌های برداشت کاربران را در مدت 10 روز پردازش کند.

تتر در صنعت ارز دیجیتال نمودار1ل

در نهایت، برخی معتقدند که تتر به دلیل حجم بالای معاملات و نقدینگی که تأمین می‌کند، بزرگتر از آن است که بتواند شکست بخورد. اما نگرانی‌ها در مورد عدم شفافیت آن همچنان باقی است و منتقدان از این که تتر جزئیات بیشتری از ساختار مدیریت و پشتوانه‌های مالی‌اش ارائه نمی‌دهد، ابراز نگرانی می‌کنند.