کمک‌های مالی از طریق ارزهای دیجیتال افزایش یافته و از بخش‌های سنتی مانند نفت و بانکداری پیشی گرفته است. شرکت‌هایی مثل کوین‌بیس (Coinbase) در صدر کمک‌های مالی شرکتی قرار دارند.

همچنین پلتفرم‌های جدیدی مانند پلی مارکت (Polymarket) و توکن‌های میم سیاسی، نحوه تعامل ارزهای دیجیتال با انتخابات را تغییر داده‌اند.

براساس گزارش پلتفرم تحلیل بلاکچین Breadcrumbs، کمک‌های مالی ارز دیجیتال به کمپین‌های سیاسی از سال 2022 دو برابر شده و به بیش از 190 میلیون دلار رسیده است.

دیجیتال وانتخابات نمودار11

 بیشتر این کمک‌ها به نامزدهای جمهوری‌خواه و دموکرات‌های حامی ارزهای دیجیتال اختصاص یافته است و علاوه بر کمک‌های مالی، شرط‌بندی‌های مربوط به انتخابات هم به شدت افزایش یافته است. پلی مارکت بیش از 1.1 میلیارد دلار شرط‌بندی درباره انتخابات ریاست‌جمهوری 2024 را مدیریت کرده است.

توکن‌های سیاسی، که به شخصیت‌های سیاسی مرتبط هستند، به بیش از 440 میلیون دلار ارزش بازار رسیده‌اند. به‌ویژه، توکن‌های مرتبط با دونالد ترامپ در بازار پیشتاز هستند و او همچنین بیش از 9 میلیون دلار از فروش NFT‌های خود درآمد کسب کرده است.

نقش ارزهای دیجیتال در انتخابات 2024 نشان می‌دهد که این صنعت در تلاش است تا بر نتایج سیاسی تاثیر بگذارد و همچنان فرصت‌ها و چالش‌هایی برای رای‌دهندگان و نهادهای نظارتی ایجاد می‌کند.