ارز TON که با بلاک چین اثبات سهام کار می‌کند، توسط بنیانگذاران پیام رسان تلگرام طراحی شده است. این بنیاد در حال راه‌اندازی یک اکوسیستم ذخیره‌سازی داده در بلاک چین TON به نام TON Storage است. هدف پروژه حل مشکلات ذخیره‌سازی داده در مقیاس بزرگ است.

بنیاد TON در بیانیه‌ای گفت: «هدف پروژه این است که کاربران را قادر به تبادل فایل‌ها با هر اندازه‌ای بکند و در عین حال اپراتورهای گره با میزبانی فایل‌های کاربران، ارز TON دریافت نمایند.»

در بیانیه همچنین آمده است: «بین اپراتور گره و کاربر قراردادی هوشمند بر روی بلاک چین TON بسته می‌شود. بر طبق این قرارداد کاربر مبلغ ثابتی را به صورت Toncoin برای ذخیره فایل‌ها برای مدت زمان از پیش تعیین‌شده پرداخت می‌کند. این پروژه همچنین تضمین می‌کند که کاربران می‌توانند داده‌ها را برای همیشه ذخیره کنند.»

گره یکی از رایانه‌هایی است که نرم‌افزار بلاک چین را برای اعتبارسنجی و ذخیره تاریخچه کامل تراکنش‌ها در شبکه اجرا می‌کند.

نحوه کارکرد TON Storage

TON Storage با استفاده از بلاک چین TON، مانند یک سیستم به اشتراک‌گذاری فایل همتا به همتا عمل می‌کند. همچنین برای غیرمتمرکز کردن ذخیره‌سازی فایل، سایت‌های TON می‌توانند بدون نیاز به وب سرور متمرکز بر روی TON Storage میزبانی شوند.

به دلیل همسویی TON Storage با اشتراک‌گذاری فایل‌های همتا به همتا و شباهت به تورنت سنتی، راهی برای ذخیره‌سازی فایل در مکان‌های توزیع شده در سراسر اینترنت، کاربران می‌توانند با خیال راحت فایل‌ها را با هر اندازه‌ای مبادله کنند. همچنین اطمینان حاصل کنند که از همه داده‌ها به طور ایمن نسخه پشتیبان تهیه می‌شود.

توسعه‌دهندگان گفتند: «هر کسی می‌تواند به یک اپراتور گره در شبکه TON تبدیل شود و از سایر کاربران برای میزبانی فایل‌ها پول دریافت کند، حتی اگر فقط یک گره را اجرا کند.»

دسترسی به این محصول جدید، کاربران را تشویق می‌کند تا به شبکه TON بپیوندند و به رشد بیشتر اکوسیستم TON کمک کنند.

منبع: coindesk.com