FavoriteLoadingافزودن به علاقه مندی ها

شیبا اینو یک توکن جدید است که از نام سگ نماینده دوج کوین که ارز دیگری در بازار دیجیتال است، گرفته شده است. شیبا اینو خود را قاتل این ارز می‌داند. اما آیا پروژه شیبا اینو یک نقشه قانونی‌ است یا فقط به دنبال استفاده از تمایلات و سرمایه‌گذاران مشکوک است؟

ارز شیبا چیست؟

شیبا اینو یک توکن ERC-20 است که توسط شخصی ناشناس به نام ریوشی ساخته شده است. وبسایت شیبا اینو اشاره می‌کند که این ارز یک توکن غیر‌متمرکز است که در یک اکوسیستم پر جنب و جوش رشد می‌کند. این وبسایت گفت: “توکن SHIB اولین توکن ما است و به کاربران اجازه می‌دهد میلیاردها و حتی تریلیون‌ها را داشته باشند. این توکن ERC-20 که DOGECOIN KILLER نام دارد و می‌تواند در مدت زمان کوتاهی از Dogecoin بهتر عمل کند.” وایت پیپر Token بیان می‌کند که هدف آن ایجاد یک اکوسیستم از سه توکن با منابع مختلف است.

SHIB ارز اصلی اکوسیستم با حداکثر عرضه یک کوادریلیون است. LEASH دومین توکن ایجاد شده با 107646 توکن و BONE سومین توکن با عرضه 250,000,000 توکن است. این ارز با نماد SHIB شناخته می‌شود که بلاکچین آن شبکه اتریوم است. این شبکه مکان مناسبی برای ارزهای رمز‌نگاری شده است و سازندگان SHIB به دلیل این پایداری و عملکرد، آن را انتخاب کرده‌اند.

شیبا اینو براساس دارایی‌های رمز‌نگاری شده دوج کوین، سکه‌ای که به عنوان یک شوخی شروع شد، خود را به عنوان قاتل دوج کوین معرفی می‌کند. به ویژه در جامعه رمزنگاری که پروتکل‌های غیرمتمرکز می‌توانند مزایایی نسبت به همتایان متمرکز خود ارائه دهند.

سکه شیبا اینو چیست؟

ارز دیجیتال شیبا اینو بر روی یک شبکه غیر‌متمرکز اجرا می‌شود که پایگاه داده‌ای به نام بلاکچین را اجرا می‌کند. بلاکچین یک پایگاه داده توزیع شده برای ردیابی و مدیریت ارزهای دیجیتال، تایید تراکنش‌ها و ثبت تراکنش‌های انجام شده با استفاده از سکه‌های بومی است. با گذشت زمان، برخی از بلاکچین‌ها به رکوردهای بلندمدت تراکنش‌های ارزهای دیجیتال تبدیل می‌شوند.

سکه شیبا اینو چیست؟

محبوبیت و موفقیت این ارز عمدتاً به دلیل جامعه بزرگ حامیان ارزهای دیجیتال SHIB، به اصطلاح ShibArmy، و اینفلوئنسرهای آنلاین است که به افزایش قیمت کمک می‌کنند. به طور کلی، قیمت SHIB از ژانویه تا اکتبر 2021 بیش از 27،000،000 درصد افزایش یافته است. با این حال، شیبا یک میم کوین غیر‌متمرکز است که به یک اکوسیستم پر جنب و جوش و به قلب مردم تبدیل شده است. زیرا محبوبیت این نژاد سگ در جامعه کریپتو طنین‌انداز شده است.

چه کسی سکه شیبا اینو را ایجاد کرد؟

در سال 2020، یک فرد یا گروه ناشناس به نام ریوشی توکنی به نام حیوان ایجاد کرد تا سری ارزهای دیجیتال میم کوین را ادامه دهد. پس از به دست آوردن ارزش زیادی در سال 2021، رسماً به رقیب Dogecoin تبدیل شد و فلوکی اینو، آکیتا اینو و داگلون مارس را رهبری کرد.

در یک سال، از آگوست 2020 -زمانی که ارز دیجیتال ایجاد شد- تا اکتبر 2021، SHIB از پایین‌ترین قیمت 0.000000000056 دلار با افزایش 150 میلیون دلاری به بالاترین رقم تاریخ 0.00008616 دلار رسید. همچنین، یک لحظه تاریخی مهم برای این کوین، اهدای سخاوتمندانه 1 میلیارد دلاری در SHIB توسط مهندس ارشد و یکی از بنیانگذاران اتریوم، ویتالیک بوترین، برای کمک به مبارزه با شیوع ویرانگر کووید-19 در هند بود و آن را به بزرگترین اهدای تاریخ تبدیل کرد.

آیا ارز SHIB برای سرمایه گذاری مناسب است؟

آیا سکه شیبا هدفی دارد؟

ما می‌دانیم که میم کوین‌ها بیش از هر چیز دیگری توسط جامعه خود هدایت می‌شوند. این جامعه است که توسعه و قیمت آنها را هدایت می‌کند. در حالی که بسیاری هیچ فایده‌ای در چنین چیزی نمی‌بینند، اعضای جامعه بر این باورند که هیچ مقام مرکزی سرنوشت این ارز را کنترل نمی‌کند. در عوض، جامعه‌ای از حامیان را به سمت موفقیت سوق می‌دهد.

آیا ارز SHIB برای سرمایه‌گذاری مناسب است؟

ارز دیجیتال شیبا اینو یکی از دارایی‌های پرریسک برای سرمایه‌گذاری در نظر گرفته می‌شود و به احتمال زیاد بالاترین رکورد خود را داشته است. اولین خریداران احتمالاً با سرمایه‌گذاری در پروژه Shiba Inu پول زیادی به دست آورده‌اند. اما باید توجه داشت که این سودآوری به دلایل فنی نبوده است.

به همین دلیل برای سرمایه‌گذاری بلند‌مدت در این پروژه بهتر است همه جوانب را در نظر بگیرید. یکی از مشکلات عمده ارز شیبا این است که رقیب قویتری در این زمینه برای تمامی خدمات آن وجود دارد. این ارز دیجیتال را می توان به عنوان یک وسیله پرداخت در نظر گرفت. اما به دلیل قرار گرفتن آن در شبکه اتریوم، زمان پردازش تراکنش بسیار کند است و کارمزدها نیز بسیار بالاست. شیبا‌سوآپ به عنوان یکی دیگر از خدمات این پروژه دارای رقبایی چون UniSwap و Pancake Swap می‌باشد.

میم کوین‌ها اغلب نوسانات بسیار بالایی را تجربه می‌کنند، اما روند صعودی آنها دائمی نخواهد بود. وقتی صحبت از ارز شیبا می‌شود، معامله‌گران حرفه‌ای معتقدند دوران اوج ارز دیجیتال مدت‌ها است که از بین رفته است.

با این حال، یکی از اتفاقات اخیر در اکوسیستم شیبا اینو، یعنی عرضه شیبا متاورس، باعث شد تا قیمت این توکن تا 48 درصد رشد کند. استقبال بی‌نظیر سرمایه‌گذاران از این پروژه به لطف خدمات ارزنده متاورس شیبا‌ قابل انتظار بود. در این ابر‌جهان، هر قطعه زمین بسیار سودآورتر از زمین در دنیای واقعی خواهد بود. در مطالب بعدی با هم به طور کامل به این پروژه باز خواهیم گشت.

سکه شیبا اینو

کلام پایانی:

سکه شیبا اینو یکی از سکه‌هایی است که به تازگی با الهام از دوج کوین طراحی و خلق شده است. اما هنوز راه زیادی برای تبدیل شدن به یکی از سودآورترین سکه‌های موجود در بازار وجود دارد. واحد پول شیبا اینو 100% توسط جامعه آن مدیریت می‌شود. در ضمن هدف آن نشان دادن میزان موفقیت یک پروژه غیرمتمرکز در مقایسه با ‌پروژه‌های متمرکز است. علاوه بر این، با داشتن بخشی برای هنرمندان برای ساخت توکن‌های غیر قابل تعویض، توانست توجه جامعه هنری را به خود جلب کند.