پولکادات در نمودارهای هفتگی ۶.۳۶ درصد افزایش داشته و از زمان رسیدن به کف قیمتی ۳.۹ دلار، رشدی ۱۲.۸۲ درصدی را ثبت کرده است.

این آلتکوین میانگین متحرک ساده (SMA) را در نمودار روزانه پشت سر گذاشته که نشانه‌ای از یک روند صعودی قدرتمند است.

در زمان نگارش این خبر، قیمت ارز دیجیتال پولکادات حدود ۴.۳۷ دلار معامله می‌شد که نشان‌دهنده افزایش ۳.۶۳ درصدی در ۲۴ ساعت گذشته است. پیش از این، پولکادات در مسیر نزولی قرار داشت و در نمودار ماهانه ۲.۱۲ درصد کاهش را تجربه کرده بود.

با تقویت شرایط بازار در روزهای اخیر و افزایش تقاضا برای این آلتکوین، حجم معاملات DOT با ۱۲.۳۰ درصد رشد به ۱۳۳.۹۳ میلیون دلار رسیده و ارزش بازار آن نیز ۳.۷۸ درصد افزایش یافته است.

تحلیلگر معروف کریپتو، علی مارتینز، با اشاره به الگوی تاریخی فانتوم، پیش‌بینی کرده که پولکادات ممکن است در مسیر مشابهی قرار گیرد. او معتقد است که در صورت حفظ الگوی فعلی، DOT ابتدا به ۹.۷ دلار رسیده، سپس تا ۶.۷ دلار عقب‌نشینی کرده و در نهایت تا سطح ۲۰ دلار در سال جاری رشد کند.

نمودار هفتگی پولکادات

بر اساس این الگو، فانتوم نیز در گذشته از یک سطح پایین محلی ۰.۲۶ دلار به ۰.۷۶ دلار افزایش یافته بود که معادل یک رشد ۱۹۲.۳۱ درصدی بود. بر همین اساس، پیش‌بینی می‌شود که DOT نیز با حفظ این الگو، تا ۳۵۷.۶۷ درصد افزایش یابد.

طبق مشاهده مارتینز، پولکادات تحت تأثیر احساسات مثبت بازار قرار دارد که می‌تواند به رشد قابل‌توجه این آلتکوین منجر شود. برای مثال، میزان بهره باز (Open Interest) پولکادات در صرافی‌های مختلف طی هفته گذشته از ۴۶ میلیون دلار به ۵۴.۴۶ میلیون دلار افزایش یافته است.

شاخص (Open Interest) یا بهره باز، یکی از ابزارهای مهم در تحلیل تکنیکال بازارهای مالی به ویژه در بازارهای آتی و اختیار معامله است. این شاخص تعداد قراردادهای باز و معوق را نشان می دهد که هنوز منعقد نشده اند و می تواند شاخص های ارزشمندی در مورد علاقه و تعهد سرمایه گذاران به دارایی های خاص ارائه دهد.

شاخص (Open Interest) یا بهره باز ارز پولکادات

همچنین، نرخ تأمین مالی پولکادات در صرافی DyDx مثبت مانده که نشان می‌دهد تعداد بیشتری از سرمایه‌گذاران موقعیت‌های خرید را به جای فروش نگه داشته‌اند. این موضوع نشان‌دهنده انتظار سرمایه‌گذاران برای افزایش قیمت در آینده نزدیک است.

موقعیت خرید و فروش ارز پولکادات

در حال حاضر، به نظر می‌رسد DOT در یک روند صعودی قوی قرار دارد. با توجه به احساسات مثبت بازار، احتمال می‌رود که این ارز دیجیتال به رشد خود ادامه دهد و در صورت شکستن سطح ۵.۰ دلار، به سطح ۶.۵ دلار و حتی بالاتر در سناریوهای بسیار صعودی دست یابد.