پیشنهاد مالیات ماینینگ‌های کریپتو از لایحه سقف بدهی ایالات متحده حذف شد. اما این امر به معنای از بین رفتن برای همیشه نیست.

ماینرهای بیت کوین بالاخره نفس راحتی می‌کشند؛ زیرا پیشنهاد مالیات ماینینگ‌های کریپتو به لایحه‌ای برای افزایش سقف بدهی ایالات متحده تبدیل نشد.

پیشنهاد مالیات ماینینگ‌های دارایی‌های دیجیتال (DAME) برای دریافت 10 درصد از هزینه برق مورد استفاده مانینگ‌ها برای استخراج در سال 2024 بوده، قبل از اینکه در 2026 به 30 درصد برسد.

این خبر درحالی منتشر شد که پیر ریچارد معاون تحقیقاتی Riot Platforms، در 28 مه خاطر نشان کرد که این لایحه پیشنهادی هیچ اشاره‌ای به مالیات DAME ندارد. نماینده وارن دیویدسون گفت که این امر یکی از پیروزی‌های این لایحه است.

مالیات DAME بر می‌خیزد؟؟؟

در حالی که شاهدیم مالیات DAME شکست خورده است. نیک کارتر بنیان‌گذار Coin Meterics گفت که این شکست موقتی بوده و در لایحه‌های آینده گنجانده می‌شود.

کارتر، 29 مه در توییتر گفت که دولت احتمالا تلاش می‌کند که این امر را مخفیانه عملی کند. همچنین بیان کرد، دولت اگر عوامل لازم برای اینکار را داشت، قبلا وارد عمل می‌شد.

اما لایحه‌ها باید هم به تاییدیه کنگره و هم نمایندگان مجلس برسد. البته با توجه به اینکه حذب جمهوری‌خواه، مجلس نمایندگان را کنترل می‌کند و همچنین به طور کلی مخالف افزایش مالیات است این امر بعید به نظر می‌رسد.

سناتور سینتیا لومیس اطمینان داد که مالیات DAME قرار نیست اتفاق بیفتد.

در پی صحبتی که کوین تلگراف با کاخ سفید داشت پرسید که آیا مالیات DAME ادامه میابد یا نه؟؟؟ اما پاسخی دریافت نکرد.

فرد تیل مدیر عامل شرکت Marathon Digital Holding بیان کرد که صرف نظر از اینکه دولت جو بایدن تصمیم به پیگیری مالیات DAME بگیرد یا نه به دستور کار ضد رمزنگاری خود ادامه خواهد داد. تیل گفت: «واضح است که این دولت به طور گسترده به مخالفت خود با بخش کریپتو ادامه خواهد داد. حتی اگر این مالیات خاص دیگر روی میز نباشد.»

تیل در صحبت با کوین تلگراف گفت که اقدامات دولت ایالات متحده و تنظیم کننده‌ها بر تصمیمات تجاری تاثیر می‌گذارد. همچنین بیان کرد که صرف نظر از احتمال تصویب مالیات DAME، ماراتن از قبل تنوع بخشیدن به مکان‌های عملیات ما را آغاز کرده است.

تیل افزود که ردپای خود را در ایالات متحده متمرکز نمی‌کند، بلکه فعالیت‌های خود را متنوع می‌کند. او به اطلاعیه 9 مه شرکت خود اشاره کرد که گفته در حال ساخت دو تاسیسات معدنی جدید در ابوظبی است.

ابوظبی در تلاش برای جذب سرمایه‌گذاری مرتبط با رمز ارز از طریق رژیم نظارتی واضح خود است؛ که به عنوان طرفدار بازار کریپتو مورد استقبال قرار گرفت.

منبع: cointelegraph.com