درصد ذخایر نهنگ‌های USDC، به دلیل مسدود شدن دارایی‌های مرتبط با Tornado Cash توسط Circle به پایین‌ترین حد خود در دو سال گذشته سقوط کرد.

با ادامه رکود بازار ارزهای دیجیتال، درصد USD Circle (USDC) که توسط آدرس‌های برتر نگهداری می‌شوند، به پایین‌ترین حد خود در دو سال گذشته رسید.

شرکت تجزیه و تحلیل ارزهای دیجیتال Glassnode آخرین داده‌ها را در مورد معیارهای USDC منتشر کرد. بر اساس این داده‌ها، فروش اخیر دومین استیبل کوین بزرگ با پشتوانه دلار آمریکا، بر اساس ارزش بازار افزایش یافته است.

اخیرا تحریمهایی بر روی ارزهای دیجیتال Tornado Cash توسط وزارت خزانه‌داری ایالات متحده اعمال شد. این تحریم‌ها تأثیر قابل توجهی بر سرمایه‌گذاری USDC و بزرگترین رقیب آن، Tether (USDT) داشت.

در حالی که بازارهای USDT در روزهای پس از تحریم‌ها شاهد رشد تقریباً 2 میلیارد دلاری بودند. ارزش بازار USDC پس از مسدود شدن 75000 توکن USDC که توسط آدرس‌های مرتبط با Tornado Cash نگهداری می‌شد، کاهش یافت.

نظریه‌های دیگر درباره USDC

البته بعضی نظریه‌های دیگری نیز وجود دارد که برخی از کاربران با توجه به همبستگی کاهش قیمت ارزهای دیجیتال و رشد ارزش بازار استیبل کوین‌های مربوطه، وجوه خود را از USDC به USDT تغییر داده‌اند. داده‌های Glassnode نشان می‌دهد که درصد USDC که توسط 1% از آدرس‌های برتر نگهداری می‌شود به 87.667% یعنی پایین‌ترین حد در 22 ماه گذشته رسیده است.

داده‌های زنجیره‌ای نیز نشان می‌دهد که بیشترین میزان فروش USDC در دو هفته گذشته بوده است. معیارهایی که توسط Glassnode در 22 آگوست منتشر شد، نشان داد که میانگین متحرک هفت روزه سپرده‌های صرافی USDC نیز به پایین‌ترین حد خود از مارس 2021 رسیده است.

البته، ممکن است ارزش بازار USDC کاهش یابد، اما این استیبل کوین از نظر میانگین حجم تراکنش هفتگی به بالاترین سطح سه ساله خود رسیده و از بالاترین رکورد قبلی ثبت شده در ژوئن 2022 پیشی گرفته است.

به نظر شما با کاهش درصد ذخایر نهنگ‌های USDC، چه آینده‌ای در انتظار این استیبل کوین خواهد بود؟

منبع: cointelegraph.com