با وجود کاهش قیمت، داده‌های زنجیره‌ای نشان می‌دهند که فعالیت‌های توسعه‌ای در شبکه سولانا نسبت به ماه گذشته 33 درصد افزایش یافته است که نشانه‌ای مثبت از رشد این شبکه است.

در 24 ساعت گذشته قیمت سولانا (SOL) تقریباً 4 درصد کاهش یافته است. این کاهش قیمت تحت تأثیر روند نزولی بازار گسترده‌تر ارزهای دیجیتال بوده است. هم اکنون، قیمت سولانا در حدود 139 دلار است.

این ارز در میان ده ارز دیجیتال برتر از نظر ارزش بازار، بیشترین افت را تجربه کرده است. همچنین حجم معاملات سولانا طبق داده‌های CoinMarketCap، دوازده درصد کاهش یافته است که نشان‌دهنده کاهش علاقه بازار و عدم اطمینان معامله گران است.

کاهش علاقه خریداران به سولانا.نمودار1

اکنون این سوال مطرح است که آیا سولانا می‌تواند از سطح حمایتی چندماهه خود بازگردد و شاهد یک تغییر روند صعودی باشد یا روند نزولی ادامه خواهد یافت؟

شاخص‌های تکنیکال سولانا نشان می‌دهند که علاقه خریداران به این ارز کاهش یافته است. شاخص Chaikin Money Flow (CMF) در نمودار چهار ساعته در منطقه منفی نوسان می‌کند که نشان‌دهنده فشار فروش مداوم و عدم وجود علاقه کافی خریداران برای جذب توکن‌های فروش رفته است.

این تقاطع بالقوه با دو کندل سبز متوالی پس از بازگشت قیمت از سطح حمایتی 138 دلار همزمان شده است. سولانا از اواسط ماه آگوست این سطح حمایتی را حفظ کرده است. اگر سولانا مانند گذشته از این سطح حمایتی بازگردد، خریداران مقاومت بعدی را در سطح فیبوناچی 0.382 (146 دلار) هدف قرار خواهند داد.

علاقه خریداران به سولانا.نمودار21

 سطح مهم دیگر 152 دلار است که سولانا برای تأیید روند صعودی نیاز دارد تا از آن عبور کند. اگر این روند صعودی شکست بخورد، ممکن است سولانا در محدوده‌ای ثابت معامله شود تا روند بعدی مشخص شود.

در حالی که عملکرد قیمت همچنان نزولی است، معیارهای زنجیره‌ای سولانا تصویر مثبتی را نشان می‌دهند. طبق پستی از Santiment، شبکه سولانا در ماه گذشته بیشترین افزایش فعالیت توسعه‌ای را داشته است که نشان از رشد و بهبود این شبکه دارد.

داده‌های DeFiLlama نیز نشان می‌دهند که علی‌رغم فشارهای نزولی قیمت، ارزش کل قفل شده (TVL) در شبکه سولانا بیش از 1 میلیارد دلار افزایش یافته است.