این وضعیت، جو حاکم بر بازارهای جهانی را متأثر کرد. شاخص ترکیبی شانگهای ابتدا ۴ درصد رشد داشت اما در طول روز کاهش یافت و شاخص هنگ کنگ نیز نزدیک به ۷ درصد از ارزش خود را از دست داد. این وضعیت باعث کاهش در دارایی‌های پرریسک جهانی، از جمله ارزهای دیجیتال شد.

نمودار حجم بیت کوین

علاوه بر بیت کوین، توکن‌های دیگر مانند سولانا (SOL)، اتر (ETH)، XRP و بایننس کوین (BNB) نیز تا ۴ درصد افت قیمت داشتند. شاخص CoinDesk 20 که بزرگ‌ترین دارایی‌های دیجیتال را دنبال می‌کند، ۲.۱۸ درصد کاهش یافت. رشد بازار که در ماه سپتامبر و به دنبال کاهش نرخ بهره و تزریق نقدینگی از سوی چین ایجاد شده بود، حالا به نظر می‌رسد به پایان رسیده است.

با توجه به اخبار ارز دیجیتال، تحلیلگران انتظار داشتند که چین اقدامات تهاجمی‌تری برای حمایت از اقتصاد خود انجام دهد، مشابه چرخه محرک اقتصادی در سال ۲۰۱۵ اما رئیس NDRC، ژنگ شانجی، اعلام کرد که اصول اقتصادی چین قوی است و نیازی به مداخله گسترده نمی‌بیند.

افزایش تنش‌های ژئوپولیتیک در خاورمیانه نیز به نگرانی‌های بازار و قیمت بیت کوین افزوده و برخی از سرمایه‌گذاران سود خود از رشد اخیر را محقق کرده‌اند. اکنون، فعالان بازار منتظر نتایج جلسه آینده فدرال رزرو آمریکا هستند تا نشانه‌هایی از مسیر سیاست‌گذاری اقتصادی این کشور به دست آورند.

شرایط فعلی باعث ایجاد یک محیط تجاری شکننده برای ارزهای دیجیتال به خصوص برای بیت کوین شده است، به طوری که بیشتر سودهای هفته گذشته کاهش یافته‌اند. سرمایه‌گذاران اکنون با دقت منتظر داده‌های اقتصادی جدید آمریکا هستند تا مشخص شود آیا فدرال رزرو می‌تواند روند بازار را مجددا تقویت کند یا خیر.