این گزارش نشان می‌دهد که تلگرام در پایان سال گذشته تقریباً چهار میلیون کاربر پریمیوم داشته که این تعداد تا به امروز به بیش از پنج میلیون نفر افزایش یافته است.

بر اساس آخرین اخبار ارز دیجیتال، تلگرام در سال مالی منتهی به ۳۱ دسامبر ۲۰۲۳، با وجود درآمد ۳۴۲.۵ میلیون دلاری، زیان عملیاتی ۱۰۸ میلیون دلاری را تجربه کرده است. طبق گزارش روزنامه فایننشال تایمز، حدود ۴۰ درصد از درآمدهای تلگرام از فعالیت‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال و تحت دسته‌های “کیف پول ارز دیجیتال” و “فروش کلکسیون‌ها” به دست آمده است.

کیف پول ارز دیجیتال، یک برنامه نرم‌افزاری است که به کاربران امکان ذخیره، ارسال، دریافت و تجارت دارایی‌های دیجیتال را می‌دهد. در رابطه با فروش کلکسیون‌ها، این شرکت انواع مختلفی از کلکسیون‌ها مانند نام‌های کاربری و شماره‌های تلفن مجازی را به کاربران خود می‌فروشد. همچنین تلگرام معاملات بین کاربران برای خرید و فروش این کلکسیون‌ها را آسان کرده و برای ارائه این خدمات کارمزدی دریافت می‌کند.

طبق آمارهای منتشر شده توسط Statista، تلگرام در دو ماه نخست سال ۲۰۲۴ درآمدی معادل ۱۱.۶۶ میلیون دلار فقط از درون برنامه‌ خود به دست آورده و از زمان تأسیس بیش از ۴ میلیارد دلار درآمد کسب کرده است. همچنین طبق این گزارش، هند در سال ۲۰۲۳ بیشترین دانلود تلگرام را با ۸۳.۸۵ میلیون کاربر ثبت کرده و ایالات متحده با ۲۹.۹۲ میلیون دانلود در رتبه سوم قرار دارد.

در تاریخ ۲۴ آگوست، پاول دوروف، مدیرعامل تلگرام، در فرودگاه Le Bourget خارج از پاریس دستگیر شد. اتهاماتی که به او وارد شده شامل تروریسم، قاچاق، توطئه، کلاهبرداری و پول‌شویی است. او در تاریخ ۲۸ آگوست به دادگاه منتقل شد.

پس از دستگیری دوروف، ارز دیجیتال Toncoin (TON) که به‌عنوان ارز بومی شبکه The Open Network شناخته شده، شاهد کاهش شدید قیمت بود. قیمت TON در زمان نگارش این مطلب حدود ۵.۳۰ دلار می‌باشد که بیش از ۲۱ درصد کاهش یافته و بازار سرمایه آن نیز تقریباً ۲ درصد افت کرده و به ۱۳.۴۲ میلیارد دلار رسیده است.

نمودار تون کوین

با وجود کاهش قیمت و تغییر احساسات بازار، عوامل فنی و بازار نشان می‌دهند که TON ممکن است برای بازگشت آماده باشد. اگر بازار بازداشت اخیر را به عنوان یک اتفاق مجزا ببیند که به طور اساسی به اکوسیستم تون‌کوین آسیب نمی‌زند، ممکن است معامله‌گران افت قیمت را به عنوان یک فرصت خرید در میان وحشت موجود تلقی کنند.