FavoriteLoadingافزودن به علاقه مندی ها

بیت‌کوین در تلاش است تا از میانگین متحرک 200 هفته‌ای عبور کند و روند صعودی جدیدی را آغاز کند. اگر بیت‌کوین بتواند از این سطح بالاتر برود و قیمت خود را تثبیت کند، بازار ارزهای دیجیتال نیز بهبود خواهد یافت. در همین حال، چهار آلت‌کوین EOS ،AXS ،BCH و ETH پتانسیل این را دارند که بسیار خوب عمل کنند. برای تحلیل روند قیمت آلت‌کوین‌های EOS ،AXS ،BCH و ETH تا انتها با ما همراه باشید.

تجزیه و تحلیل روند قیمت آلت‌کوین‌های EOS ،AXS ،BCH و ETH

گاوها سعی می‌کنند قیمت بیت‌کوین را بالاتر ببرند، در حالی که فروشندگان و خرس‌ها نیز با فعالیت‌های خود از انجام این تلاش‌ها جلوگیری می‌کنند. بیت‌کوین در حال حاضر نزدیک به میانگین متحرک 200 هفته‌ای خود معامله می‌شود. در صورت شکسته شدن این سطح، احتمال رشد قیمت این ارز دیجیتال افزایش می‌یابد.

بسیاری از تحلیلگران انتظار دارند که بسته شدن قیمت هفتگی بالاتر از میانگین متحرک 200 هفته‌ای، میزان خرید سرمایه‌گذاران را افزایش دهد.

اگر بیت‌کوین سطح مقاومت سربار خود را بشکند و بتواند از این سطح بالاتر برود، آلت‌کوین‌های ETH ،BCH ،AXS و EOS از جمله ارزهایی هستند که می‌توانند در کنار بیت‌کوین عملکرد خوبی داشته باشند. در ادامه تحلیل روند قیمت هر کدام از این آلت‌کوین‌ها را در هفته پیش رو بررسی خواهیم کرد.

با شکسته شدن مقاومت 1700 دلاری، قیمت اتریوم افزایش می‌یابد

اتریوم در قیمت 1700 دلار با مقاومت شدیدی مواجه است، اما یک نشانه مثبت این است که خریداران همچنان میدان را خالی نکردند. تثبیت قیمت در نزدیکی مقاومت سربار، احتمال شکست آن را افزایش می‌دهد.

نمودار روزانه ETH/USDT
نمودار روزانه ETH/USDT

متحرک نمایی 20 روزه (1384 دلار) و RSI در محدوده مثبت قرار دارند که نشان می‌دهد کنترل هنوز در دست خریداران و گاوها است. اگر خریداران قیمت را به بالای 1700 دلار برسانند، شتاب روند صعودی افزایش می‌یابد و ETH می‌تواند به 2000 دلار و سپس به 2200 دلار افزایش یابد.

برخلاف این فرض، اگر قیمت به زیر 1700 دلار برسد، خرس‌ها و فروشندگان سعی می‌کنند قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه برسانند. در این صورت احتمال سقوط به سطح 1280 دلار وجود دارد.

نمودار 4 ساعته ETH/USDT
نمودار 4 ساعته ETH/USDT

اتریوم از سطح میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه بازگشته است که نشان می‌دهد با کاهش قیمت، گاوها در حال افزایش حجم خرید هستند. خریداران سعی خواهند کرد قیمت را به بالای مقاومت 1700 دلار برسانند. هر دو میانگین متحرک شیب‌دار هستند و RSI در محدوده مثبت قرار دارد که نشان می‌دهد حداقل مقاومت در صعود وجود دارد.

اگر گاوها قیمت را به بالای منطقه مقاومت 1650-1700 دلار برسانند، حرکت صعودی افزایش می‌یابد و روند صعودی دیگری از سر گرفته می‌شود. برای بی اعتبار کردن این دیدگاه مثبت، خرس‌ها باید جفت را به زیر 1450 دلار برسانند.

تلاش BCH برای پایان دادن به روند نزولی طولانی مدت

بیت‌کوین کش (BCH) در تلاش است تا به یک روند نزولی بلندمدت پایان دهد. قیمت این ارز دیجیتال از مقاومت بالای 135 دلار در 20 جولای کاهش یافته است. خریداران به شدت از سطح میانگین متحرک نمایی 20 روزه (117 دلار) دفاع می‌کنند که نشانه مثبتی است.

نمودار روزانه BCH/USDT
نمودار روزانه BCH/USDT

قیمت در چند روز گذشته یک الگوی پایین گرد تشکیل داده است که با شکست به پایان می‌رسد و بالای سطح 135 دلار تثبیت می‌شود. اگر این اتفاق بیفتد، این ارز دیجیتال احتمالا به 95 دلار خواهد رسید. پس از آن، BCH به سمت 175 دلار و بعداً 200 دلار حرکت می‌کند.

از طرف دیگر، ممکن است BCH برای مدتی بین میانگین متحرک نمایی 20 روزه و 135 دلار تثبیت شود. توقف قیمت کمتر از میانگین متحرک 20 روزه می‌تواند باعث تغییر روند به نفع فروشندگان و خرس‌ها شود.

نمودار 4 ساعته BCH/USDT
نمودار 4 ساعته BCH/USDT

گاوها قیمت را به بالای خط مقاومت در نمودار 4 ساعته رساندند تا ارز دیجیتال بتواند بار دیگر سطح 135 دلار را به چالش بکشد. میانگین‌های متحرک صعودی هستند و RSI در محدوده مثبت قرار دارد که نشان دهنده مقاومت کمی در روند صعودی است. اگر خریداران قیمت را به بالای 135 دلار برسانند، BCH با سرعت بیشتری برای رسیدن به سطح 157 دلار حرکت خواهد کرد.

از طرف دیگر، اگر قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه برسد، احتمال افت به سطح میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه و سپس به 117 دلار افزایش می‌یابد. در این صورت وضعیت به نفع خرس ها تغییر خواهد کرد.

گاوها سعی در رساندن AXS به سطح 80.28 دلار

Axie Infinity (AXS) خود را در یک روند نزولی تثبیت کرده است، که نشان می‌دهد گاوها و خریداران در تلاش برای تشکیل کف قیمت هستند.

نمودار روزانه AXS/USDT
نمودار روزانه AXS/USDT

متحرک نمایی 20 روزه (55.15 دلار) کاهش یافته است و RSI در محدوده مثبت قرار دارد که نشان می‌دهد بین عرضه و تقاضا تعادل وجود دارد. اگر خریداران قیمت را به بالای سطح مقاومت سربار 53.18 دلار برسانند، تعادل به نفع خریداران تغییر خواهد کرد و سپس AXS یک رالی را آغاز خواهد کرد تا به 21.25 دلار و سپس به 20.28 دلار برسد.

از طرف دیگر، اگر قیمت از 18.53 دلار کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک برسد، نشان می‌دهد که این ارز ممکن است زمان بیشتری را در این محدوده سپری کند. خرس ها باید قیمت را به کمتر از 11.85 دلار برسانند تا پیروز شوند.

نمودار 4 ساعته AXS/USDT
نمودار 4 ساعته AXS/USDT

نمودار 4 ساعته نشان می‌دهد که قیمت به زیر سطح 18.53 دلار سقوط کرده و خرس ها با فشار سنگین به فروش دارایی‌ها ادامه می‌دهند. در این صورت، فروشندگان سعی می‌کنند AXS را به سطح متحرک نمایی 20 روزه برگردانند. بازگشت قیمت از این سطح ممکن است نشان دهنده شروع یک روند صعودی جدید باشد.

برعکس، اگر قیمت به زیر متحرک نمایی 20 روزه برسد، احتمال کاهش قیمت تا سطح میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه وجود دارد.

خریداران سعی در رساندن EOS به سطح 1.46 دلار

EOS در 18 جولای از سطح میانگین متحرک بالاتر رفت و در 21 جولای موفق شد میانگین متحرک نمایی 20 روزه (1.05 دلار) را دوباره به چالش بکشد.

نمودار روزانه EOS/USDT
نمودار روزانه EOS/USDT

میانگین متحرک یک متقاطع صعودی را تکمیل کرده است و RSI در حال نزدیک شدن به منطقه اشباع خرید است. گاوها و خریداران در حال کنترل قیمت هستند و این می‌تواند ارز دیجیتال را تا سطح 1.46 دلار برساند، سطحی که باید انتظار دفاع قوی از خرس‌ها را داشته باشیم.

اگر معامله‌گران به خرید ادامه دهند و EOS به زیر 1.46 دلار نرسد، می‌توانیم انتظار شروع یک روند صعودی را داشته باشیم. در صورت کاهش قیمت، این دیدگاه مثبت باطل خواهد شد.

میانگین‌های متحرک در نمودار 4 ساعته صعودی هستند و RSI در محدوده خرید بیش از حد قرار دارد که نشان می دهد EOS در یک روند صعودی قرار دارد.

نمودار 4 ساعته EOS/USDT
نمودار 4 ساعته EOS/USDT

EOS در حال حاضر با مقاومت 1.26 دلاری مواجه است، اما خریداران بازار را رها نکرده‌اند، که نشان می‌دهد حرکت صعودی همچنان قوی است. اگر قیمت به بالای 1.26 دلار برسد، حرکت تا 1.33 دلار و سپس به 1.46 دلار سرعت می‌گیرد.

برخلاف این فرض، در صورت سقوط قیمت به زیر 20.1 دلار، احتمال سقوط به سطح میانگین متحرک نمایی 20 روزه وجود دارد. در صورت شکسته شدن این سطح حمایت، ریزش تا سطح میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه ادامه خواهد داشت.

* برای مشاهده عکس‌ها در سایز بزرگتر، لطفا روی آن کلیک کنید.

منبع: cointelegraph.com