آرژانتین کشوری با یکی از بالاترین نرخ‌های پذیرش کریپتو در جهان، روز شنبه پس از استعفای ناگهانی وزیر اقتصاد خود، مارتین گوزمان، شاهد افزایش قیمت استیبل ­کوین‌ وابسته به دلار در صرافی‌ها بود.

استعفای شوکه کننده وزیر اقتصاد آرژانتین که در 3 ژوئیه در حساب توییتر وی تایید شد، تهدیدی برای بی ثبات کردن بیشتر اقتصاد در حال مقابله با تورم بالا و کاهش ارزش پول ملی آرژانتین است.

طبق داده­ های Criptoya، هزینه خریدTether (USDT) با استفاده از پزو آرژانتین در حال حاضر 271.4 ARS از طریق صرافی Binance است، که حدود 12٪ افزایش نرخ تبدیل نسبت به قبل از اعلام استعفا و 116.25٪ نرخ تبدیل در مقایسه با نرخ ارز فعلی USD/ARS داشته است.

همچنین قیمت کریپتو، جهش مشابهی را در سایر استیبل کوین های وابسته به دلار، از جمله Dai(DAI) ،Binance USD(BUSD) ،Pax Dollar(USDP) و Dollar on chain(DOC) نشان داده است.

مردم آرژانتین از رمز ارزها به‌عنوان پشتوانه مالی برای محافظت در برابر تورم زیاد این کشور و کاهش مداوم پزو آرژانتین در برابر دلار آمریکا استفاده می­کنند.

در سال 2016، قبل از اینکه تورم این کشور افزایش قابل توجه داشته باشد، هر یک دلار حدود14.72 پزو خرید و فروش می­شد. 6 سال بعد، هر یک دلار حدود 125.5 پزو خرید و فروش می­شود.

افزایش نرخ تبدیل روی استیبل‌کوین‌های تثبیت‌شده با دلار آمریکا، نتیجه قانونی است که در 1 سپتامبر 2019 به تصویب رسیده است و عملا مبادله بیش از 200 دلار به صورت دلاری را برای آرژانتینی ها غیرممکن کرده است.

این به عنوان ابزاری برای جلوگیری از سقوط آزاد پزو آرژانتین در این اوضاع اقتصادی نابسامان تصویب شد. براساس گزارش Trading Economics، در ماه می، نرخ تورم سالانه آرژانتین برای چهارمین ماه متوالی افزایش یافت و به 60.7 درصد رسید.

طبق آمار Statista، این کشور آمریکای جنوبی دارای ششمین رتبه در نرخ پذیرش ارزهای دیجیتال در سراسر جهان است، که تخمین زده می­شود که حدودا 21 درصد از آرژانتینی ها تا سال 2021 از ارزهای دیجیتال استفاده کرده یا مالک آن باشند.

در ماه می، کوین تلگراف گزارش داد که «نفوذ رمزارزها» در آرژانتین به 12 درصد رسیده است، دو برابر پرو، مکزیک و سایر کشورهای منطقه که عمدتاً توسط شهروندانی که به دنبال پناهگاهی امن در برابر این اوضاع اقتصادی نابسامان هستند هدایت می‌شوند.

علاوه بر بیت کوین، آرژانتینی­ های زیادی به استیبل کوین ها به عنوان پشتوانه­ ای برای ذخیره ارزش دلار ایالات متحده روی آورده­ اند.

نظر شما درباره اخبار رمز ارزها در رابطه با استفاده از آنها به عنوان پشتوانه­ ای مالی در برابر تورم چیست؟

منبع: cointelegraph.com