FavoriteLoadingافزودن به علاقه مندی ها

یکی از بزرگترین و محبوب ترین صرافی ارزهای دیجیتال در جهان صرافی بایننس هست . این صرافی، در مدت کوتاهی به دلیل ویژگی های کاربردی از جمله پشتیبانی چند زبان (انگلیسی، چینی، ژاپنی، کره ای) و داشتن سرعت بالا در پردازش داده ها و همچنین امنیت بالای سایت توانست مورد استقبال قرار گرفته و از رقبای خود پیشی بگیرد و روز به روز رشد کند.
بایننس بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال است که در سراسر دنیا کاربران زیادی در آن مشغول به کار هستند. کاربران ایرانی نیز می توانند از این صرافی استفاده کنند و برای خرید و فروش رمز ارز ها با مشکلی مواجه نمیشوند.
حوزه فعالیت صرافی بایننس به صورت رابط و دلالی می باشد. در واقع ارزهای دیجیتال به صورت مستقیم از این صرافی توسط کاربران خریداری نمی شود. در صرافی بایننس خریداران و فروشندگان به هم معرفی می شوند و در این پلتفرم، خریدار مناسب ترین فروشنده و فروشنده مناسب ترین خریدار را پیدا می کند و هر دو طرف کارمزدی به این صرافی پرداخت میکنند.

تاریخچه صرافی بایننس

صرافی بایننس توسط فردی چینی به نام چانگ پنگ ژائو ملقب به cz در سال ۲۰۱۷ در چین تاسیس و راه اندازی شد. این فرد پیش از این، مدیر ارشد صرافی okcoin بود و شرکت فیوژن را راه اندازی کرد که در حوزه مالی فعالیت داشت.
او کمتر از چندماه، صرافی بایننس را به بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال تبدیل کرد، این پلتفرم مسیر رشد خود را به سرعت طی کرد.
پس از مدتی به دلیل قوانین سخت گیرانه کشور چین، بنیانگذاران این صرافی مجبور به مهاجرت در ژاپن شدند و سپس صرافی را در محل جدید منتقل کردند.
در سال ۲۰۱۸ بدلیل فشارها و محدودیت در ژاپن بایننس اعلام کرد که قصد دارد دفتر مرکزی را به کشور مالت انتقال دهد.

نحوه ثبت نام در صرافی بایننس

برای شروع فعالیت در صرافی بایننس در ابتدا نیاز به ثبت نام در این صرافی دارید. برای شروع ثبت نام در مرحله اول به دلیل تحریم ‌و محدودیت ایران، حتما فیلترشکن آی پی ثابت تهیه کنید. بعد از تهیه فیلترشکن شما نیاز به یک ایمیل دارید که به وسیله آن ایمیل های صرافی را دریافت نمایید.
قبل از ثبت نام برنامه Google Authentication را روی تلفن همراه خود نصب کنید.

Google Authentication

سپس وارد سایت به آدرس binance.com می‌شویم. سپس گزینه register در بالای صفحه را انتخاب کنید.

در صفحه ای که برای شما باز می شود گزینه sign up with email or phone را انتخاب کنید.

نحوه ثبت نام در صرافی بایننس

بعد از انتخاب یک صفحه برای شما باز میشود در این صفحه ایمیل خود و یک رمز عبور قوی که دارای حداقل ۸ کاراکتر از حروف و اعداد انگلیسی باشد را وارد کنید.

شما می توانید برای ثبت نام با شماره تلفن همراه خود این کار را انجام دهید ولی امکان این کار در ایران نمی باشد. پس از پذیرش قوانین روی گزینه Create account کلیک کنید و با وارد شدن در صفحه برای تایید هویت پازلی نمایان میشود آن را تکمیل کنید تا تشخيص داده شود که شما ربات نیستید.

پس از عبور از این قسمت، برای تایید باید یک کد دریافت کنید. این کد به آدرس جیمیلی که در ابتدا وارد کردید ارسال میشود و بعد از دریافت کد آن را در وبسایت در کادر مورد نظر قرار دهید تا حساب شما فعال شود.

بعد از گذراندن این مرحله در صفحه جدید باید تایید هویت دوعاملی انجام دهید. در صفحه جدید برای تایید هویت دوعاملی روی گزینه go to dashboard کلیک کنید.

سپس دو گزینه برای شما نمایان میشود.

  1. ارسال پیامک (این گزینه در ایران‌ غیرفعال است)
  2. اسکن کد QR یا کدعددی 16 رقمی که از طریق اپلیکیشن Google Authentication

برای این مورد وقتی که وارد برنامه شدید پایین سمت راست روی بعلاوه + بزنید تا کد را دریافت کنید.

بعد از گذراندن تمام این مراحل ثبت نام شما در بایننس با موفقیت انجام میشود و میتوانید فعالیت خود را شروع کنید.

لیست ارزهای بایننس

صرافی بایننس از ۵۰۰ ارز دیجیتال پشتیبانی میکند. از جمله ارزهای دیجیتال موجود در صرافی بایننس عبارت است از:

  • بیت کوین
  • اتریم
  • لایت کوین
  • استلار
  • ترون
  • ایاس
  • تتر
  • بیت کوین کش
  • چین لینک
  • اتم
  • نانو
  • پس
  • پاکسوس استاندارد
  • بایننس یو اس دی
  • ریپل
  • بایننس کوین

برای اطلاع از لیست جدید ارزهای صرافی میتوانید به وبسایت binance مراجعه کنید و در صفحه Binance Announcement اطلاعیه های جدید را دیده و برای اطلاع از ارز های جدید بخش New Cryptocurrency Listing را مشاهده کنید. علاوه بر این موارد با وارد شدن به کانال تلگرام بایننس از لیست جدید ارزهای موجود باخبر شوید.

صرافی بایننس کجاست؟

ابتدا دفتر مرکزی بایننس سال ۲۰۱۷ در چین تاسیس  و راه اندازی شد. اما درسال ۲۰۱۸ بدلیل ممنوعیت و تحریم دولت چین در مبادلات ارزهای دیجیتال و ترید کردن، این صرافی مجبور شد سرورهای خود را به کشور ژاپن منتقل کند.

پس از چندی مجددا بدلیل فشار و محدویت های سخت کشور ژاپن  بنیانگذاران بایننس شعبه جدیدی در کشور مالت افتتاح کردند و تا این لحظه دفتر این صرافی در این کشور فعالیت میکند و مستقر است.

سپس قراردادی با دولت برمودا امضا کرد که باعث گسترس این صرافی شد. همچنین بایننس دفاتر و شعب دیگر در کشورهای مختلف دارد.

البته با این حال مدیرعامل آن بیان کرده است که این صرافی دفتر مرکزی ندارد و بصورت غیرمتمرکز فعالیت میکند و از اعلام محل اصلی خودداری کرده است.

آشنایی با سرویس کسب درآمد بایننس

بایننس به کاربران خود چندین روش برای کسب درآمد ارائه می‌دهد. در زیر به برخی از این روش‌ها اشاره می‌کنم:

سرویس کسب درآمد از رمزارزها

با استفاده از این سرویس، شما می‌توانید با نگه داشتن رمزارزهای مختلف در حساب کاربری خود، به صورت خودکار درآمد کسب کنید. بایننس به شما اجازه می‌دهد تا رمزارزهای خود را در این سرویس قرار داده و به صورت خودکار به درآمد برای نگهداشتن آنها در حساب کاربری خود دسترسی پیدا کنید. این درآمد بر اساس نوع رمزارز و میزان نگهداشت آن در حساب کاربری محاسبه می‌شود.

معاملات در بازار رمزارز

شما می‌توانید با خرید و فروش رمزارزهای مختلف در بازار بایننس درآمد کسب کنید. این روش به دلیل شدت ریسک بالایی که دارد، برای تجار با تجربه توصیه می‌شود.

معاملات در فارکست

بایننس همچنین به شما اجازه می‌دهد تا در بازار فارکست معامله کنید و درآمد کسب کنید. در این بازار، شما با خرید و فروش جفت‌های ارزی مانند EUR/USD، GBP/USD و … درآمد کسب می‌کنید.

معرفی دوستان

شما می‌توانید با معرفی دوستان خود به بایننس، کوین‌هایی به ارزش ۴۰ دلار دریافت کنید. همچنین، بازاریابی از طریق لینک معرفی شما نیز درآمد بسیار بالایی دارد.

معاملات بورسی

بایننس به شما امکان معامله در بورس‌های مختلفی مانند بورس آمریکا، بورس آلمان و … را می‌دهد. با خرید و فروش سهام و دیگر اوراق بهادار، می‌توانید درآمد کسب کنید.

در کل، بایننس به کاربران خود چندین راه برای کسب درآمد ارائه می‌دهد که بسته به تجربه، دانش و سطح ریسک پذیری شما، می‌توانید از آنها استفاده کنید.

مزیت صرافی بایننس

 از دلایل محبوبیت صرافی بایننس، میتوان به مزیت های خوبی که برخوردار است اشاره کرد. در ادامه با مزیت های آن آشنا خواهیم شد.
تنوع زیاد ارزهای دیجیتال : بایننس بیش از ۵۰۰ ارز دیجیتال را پشتیبانی میکند و یکی از دلایل طرفداران زیاد این صرافی همین مورد میباشد.

کارمزد کم: یکی دیگر از ویژگی های مثبت بایننس در مقایسه با پلتفرم های دیگر کارمزد پایین آن میباشد. این صرافی درصد کمی در هر تراکنش از کاربران خود دریافت میکند‌.

امنیت بالا: بایننس یکی از صرافی هایی هست که دارای امنیت بالایی میباشد و به حفاظت از دارایی های کاربران خود توجه بسیاری دارد. به همین دلیل کاربران برای ثبت‌نام در این صرافی  باید احزار هویت کنند.
این پتلفرم از استاندار ccss برای محافظت از اکانت کاربران استفاده میکند که استانداردی قدرتمند در دنیای ارزهای دیجیتال می‌باشد.

سرعت بالا : بایننس از سرعت بالایی در پردازش داده ها برخوردار است و به کاربران خود این امکان را میدهد تا با سرعت بالا و در کمترین زمان تراکنش خود را انجام دهند.

اهدای جایزه: صرافی بایننس برای کاربران خود جوایزی در نظر میگیرد و به معامله گران ارز دیجیتال رایگان اهدا میکند. همچنین جوایزی باورنکردنی مانند خودروی مارزاتی ارائه کرده است.

اپلیکیشن: بایننس به منظور سهولت، اپلیکیشن موبایل را در اختیار کاربران قرار داده است. کاربران میتوانند به آسانی با نصب برنامه وارد حساب خود شوند و معامله خود را انجام دهند.

حجم بالای معاملات: همانطور که گفته شد صرافی بایننس یکی از بزرگترین صرافی های دنیا بوده و بیشترین توکن ها و کوین ها در آن خرید و فروش و معامله میشود. این برای افرادی که ترید می‌کنند فاکتور مهمی محسوب می‌شود زیرا میتوانند در سریع ترین زمان ممکن دارایی خود را به فروش برسانند. سیستم بایننس میتواند در هر ثانیه ۱.۴ میلیون تراکنش را پردازش کند.
به عنوان مثال وقتی یک رمز ارز دارای حجم معاملاتی پایین باشد فروشنده کافی برای آن وجود ندارد و معامله گران برای خرید آن با مشکل مواجه می‌شوند. ولی اگر افراد بیشتری برای فروش رمز ارز اقدام کنند خرید آن آسان می‌شود.

لانچ پد صرافی بایننس چیست؟

در بایننس، لانچ پد یک سکوی جمع آوری سرمایه است. به این صورت که این پلتفرم با انتخاب پروژه ای و همکاری با آن سکه ای را در بلاکچین بایننس صادر میکند. سپس تاریخ و زمان عرضه اولیه سکه را اعلام می‌کنند و تعداد محدودی از این سکه ها به فروش میرسد.
کاربران با استفاده از BNB خود میتوانند مقدار موردنظر سکه خریداری کنند. پس از خرید، سکه ها به حساب کاربران منتقل شده و آنها میتوانند تجارت خود را شروع کنند.
همچنین لانچ پد عرضه اولیه سکه، به صورت گسترده تبلیغ میشود تا در دسترس افراد بیشتری قرار گیرد.

معرفی اپلیکیشن و دانلود صرافی بایننس

بایننس در جهت سهولت و دسترسی راحت  کاربران، اپلیکیشن سیستم عامل اندروید و ios را طراحی و راه‌اندازی کرده است. کاربران به آسانی و راحتی هرچه تمام میتوانند تمام فعالیت های خود اعم از خرید و فروش، برداشت و ترید کردن را در آن انجام دهند.
قبل از دانلود و نصب برنامه vpn با آی پی ثابت تهیه کنید. سپس اپکلیشین بایننس را می‌توانید از گوگل پلی و نسخه ios را از اپ استور دانلود کنید و یا به صفحه دانلود این برنامه در وبسایت بایننس به نشانی binance.com/en/download مراجعه کنید.

اپلیکیشن و دانلود صرافی بایننس

شبکه بلاکچین بایننس

شبکه بلاکچین بایننس یک شبکه توزیعی است که برای تایید و ثبت تراکنش ها در این صرافی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این شبکه برای افزایش سرعت و امنیت و همچنین توان عملیاتی بالا طراحی شده است و با استفاده از تکنولوژی بلاکچین، تمام تراکنش های انجام شده را بصورت شفاف و قابل اطمینان در این صرافی ذخیره میکند.
این پتلفرم پس از اینکه بایننس چین را با هدف حمایت از تجارت غیرمتمرکز در سال ۲۰۱۹ راه اندازی کرد توسط توسعه دهندگان یک بلاک چین موازی با آن ،بنام بایننس اسمارت چین ارائه گردید. در واقع این دو شبکه در کنار یکدیگر کار می‌کنند‌.
پس از معرفی بایننس اسمارت چین بدلیل ویژگی های کاربردی آن مانند سرعت و امنیت بالا، کنترل کامل روی منابع مالی، سیستم پرداخت با هزینه کمتر، حفظ حریم خصوصی پروژه‌های بسیاری به سمت استفاده از این بلاکچین جدید رفتند.
انتقال توکن BNB از بایننس چین به بایننس اسمارت چین با هزینه بسیار اندکی بوسیله پل بایننس قابل انجام است. به همین دلیل به کاربران کمک میکند از ویژگی های این دو بلاکچین بهره ببرند.

سرویس پرداخت بایننس

سرویس بایننس پی (Binance Pay) یک تکنولوژی برای پرداخت ارزهای دیجیتال بدون تماس، بدون مرز و امن در این صرافی میباشد.
مرحله 1: وارد برنامه Binance شوید و روی [P2P Trading] در صفحه اصلی ضربه بزنید.

مرحله 2: در زیر برگه قسمت خرید (buy)، ارز دیجیتال مورد نظر خود را در نوار منوی بالا انتخاب کنید. ارز فیات مورد نظر خود را انتخاب کرده و در مرحله بعد، Binance Pay را به عنوان روش پرداخت خود در منوی کشویی انتخاب کنید. هنگامی که فروشنده‌ای را مشاهده کردید که آگهی‌اش برای شما مناسب است، روی خرید (buy) ضربه بزنید.

مرحله اول سرویس پرداخت بایننس

مرحله 3: مقدار ارز دیجیتالی را که می خواهید خریداری کنید مشخص کنید، سپس روش پرداخت را تأیید کنید. اگر همه چیز خوب به نظر می رسد، روی خرید با 0 کارمزد ضربه بزنید.

مرحله 4: سپس به صفحه پرداخت هدایت می شوید. جزئیات صفحه را دوباره بررسی کنید و مطمئن شوید که فروشنده آدرس ایمیل خود را مشخص کرده است. اگر نه، می توانید از طریق چت به آنها پیام دهید تا آدرس ایمیل آنها را بپرسید.

مرحله 5: به صفحه اصلی برنامه Binance خود بروید و روی نماد بالا سمت راست ضربه بزنید تا به صفحه Binance Pay بروید. سپس دکمه ارسال را انتخاب کنید. ایمیل فروشنده را وارد کنید، ارز و مبلغ را اضافه کنید. همچنین می‌توانید شماره سفارش را در قسمت «یادداشت» به عنوان مرجع اضافه کنید.

مرحله سوم سرویس پرداخت بایننس

مرحله 6: سپس به صفحه سفارش بازگردید و روی Transferred, Notify Seller ضربه بزنید. هنگامی که فروشنده رمز ارز را آزاد کرد، تراکنش کامل می شود.

مرحله چهارم سرویس پرداخت بایننس

فعالیت ایرانی ها در بایننس

در صرافی بایننس بدلیل محدودیت ها و تحریم ایران، شما نمیتوانید به طور مستقیم فعالیت کنید و حتما قبل از ثبت نام و ساخت حساب باید vpn با آی پی ثابت تهیه کنید. در غیر این صورت شما اگر با آی پی ایران وارد شوید، حساب شما به طور کامل بلوکه می‌شود. بنابراین شما باید سرور کشورهایی را  که با بایننس مشکل ندارند تهیه کنید‌.
استفاده از vpn و vps بهترین راه برای دور زدن تحریم ها میباشد ولی ممکن است بدلیل ثابت نبودن آی پی vpn سریع شناسایی شده و حساب شما مسدود شود.
به همین دلیل پیشنهاد ما استفاده از vps می‌باشد که یک آی پی ثابت برای همیشه ارائه می‌دهد و راهکاری مطمئن می‌باشد. تنها نکته ای وجود دارد این است که باید کشوری را انتخاب کنید که مشکل تحریمی با بایننس نداشته باشد.
بهترین کشورهایی که از سرور آنها میتوانید استفاده کنید عبارت است از:

  • فرانسه
  • هلند
  • لهستان
  • کانادا

کشورهایی که نباید از سرور آنها استفاده کرد عبارت است از:

  • آلمان
  • آمریکا
  • چین
  • روسیه