اتریوم در حال راه‌اندازی نسخه بتای آپدیت شانگهای، برای استفاده عمومی است. انتشار این نسخه برای چهارشنبه 1 فوریه برنامه‌ریزی شده است. این شبکه آزمایشی عمومی که ژجیانگ نام دارد، به همه کاربران اتریوم اجازه می‌دهد تا فرآیند برداشت برای ETHهای استیک‌شده را شبیه‌سازی کنند.

توسعه‌دهنده اصلی اتریوم در بیانیه جدید خود اعلام کرد که نسخه کامل با تمام ویژگی‌ها پس از تکمیل آپدیت شانگهای در دسترس خواهد بود. این بروزرسانی احتمالا در ماه مارس یا آوریل رخ خواهد داد. با توجه به سرمایه زیادی که تا زمان ساخت این آپدیت بلاتکلیف خواهد ماند، گمانه‌زنی‌های زیادی در مورد زمان این آپدیت صورت گرفته است.

امکان استیک اتریوم برای اولین بار در دسامبر 2020 امکان‌پذیر شد. این فرآیند به کاربران اجازه داد تا با استیک ETH به عنوان اعتبارسنج، تأیید تراکنش‌های شبکه را انجام دهند. برای انجام این کار، آنها تعدادی ETH جدید پاداش گرفتند. این اتریوم استیک‌شده که تقریباً 26 میلیارد دلار ارزش دارد، تا زمان به‌روزرسانی شانگهای غیرقابل دسترس خواهد بود.

هر چند که این اولین شبکه آزمایشی اتریوم نیست، اما کاربران انتظار دارند که ژجیانگ مورد توجه و پذیرش بیشتری قرار گیرد. در واقع، امکان برداشت اتریوم برای برخی از شرکت‌های واسطه مانند لیدو، کوین بیس، کراکن و بایننس که حجم زیادی از اتریوم را برای کاربران استیک کرده‌اند، بسیار مهم است. تحلیلگران جی پی مورگان اخیرا گفته‌اند که سود استیک اتریوم به تنهایی می‌تواند بیش از 500 میلیون دلار به درآمد سالانه کوین بیس اضافه کند.

به همین دلیل است که شبکه آزمایشی ژجیانگ برای شرکت‌های واسطه مفیدتر خواهد بود.

منبع: decrypt