قیمت این ارز دیجیتال اکنون در محدوده حمایتی مهم ۱۲۴ و ۱۲۰ دلار قرار دارد و شکست این سطوح می‌تواند به افت شدید قیمت منجر شود. برخی تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که قیمت سولانا ممکن است تا ۴۲ درصد کاهش یابد. در حالی که سولانا طی یک سال گذشته عملکرد خوبی داشته و سعی کرده از سطح مقاومتی ۱۳۸ دلار عبور کند، اما نتوانسته این سطح را بشکند و حالا با خطر افت بیشتر مواجه است.

نمودار سقوط قیمت سولانا

احتمال شکل‌گیری سیگنال نزولی تقاطع مرگ، یکی از مسائل نگران‌ کننده برای سولانا بوده و زمانی رخ می‌دهد که میانگین متحرک ۵۰ روزه از میانگین متحرک ۲۰۰ روزه پایین‌تر برود، که بسیاری از تحلیل‌گران آن را نشانه‌ای از پایان روند صعودی می‌دانند و می‌تواند به کاهش قیمت قابل ‌توجهی منجر شود.

با این حال، شاخص MACD که برای تحلیل تکنیکال استفاده می‌شود، نشان می‌دهد که ممکن است افت قیمت در کوتاه‌ مدت ضعیف شود و سولانا یک بازگشت موقت را تجربه کند. اگر سولانا بتواند سطح حمایتی ۱۲۴ دلار را حفظ کند، ممکن است فشار فروش کاهش یابد و فرصتی برای بازگشت به وجود آید. اما اگر قیمت به زیر ۱۲۴ دلار سقوط کند، احتمال افت تا ۱۲۰ دلار وجود دارد.

بر اساس اخبار ارز دیجیتال، سولانا با قیمت حدود ۱۳۰ دلار معامله می‌شود و نگاه‌ها به سطح حمایتی ۱۲۴ دلار دوخته شده است.

یک تریدر ارزهای دیجیتال به نام آلان سانتانا، درباره آینده قیمت سولانا اعلام کرده که روند قیمت  آن در سال ۲۰۲۴ نسبت به روند رشد قوی سولانا در سال ۲۰۲۳، کمتر شده است و افزایش حجم معاملات اکنون نشانه‌های نزولی دارد و ممکن است قیمت سولانا تا ۴۲ درصد کاهش یابد و به ۸۰ دلار برسد. سانتانا اشاره می‌کند که عملکرد ضعیف سولانا با وجود بهبود قیمت بیت‌ کوین، نشان ‌دهنده پایان دوره صعودی آن است و سرمایه ‌گذاران باید مراقب باشند.