بایننس، بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال، محصول استخراج ابری بیت کوین خود را راه‌اندازی کرد. این محصول، که با خرید اشتراک در دسترس کاربران قرار می‌گیرد از امروز به کاربران علاقه‌مند ارائه خواهد شد. هدف از راه‌اندازی این سرویس، فراهم کردن فرصت استخراج بیت کوین برای کاربرانی است که دسترسی به ابزار و سخت‌افزارهای لازم را ندارند. با پرداخت هزینه اشتراک، کاربران می‌توانند از سرویس ماینینگ ابری بایننس استفاده کنند و هش ریت لازم را خریداری کنند.

هش ریت، قدرت محاسباتی مورد نیاز برای تایید تراکنش‌های بیت کوین در شبکه است. بایننس در حال حاضر 1 ترا هش در ثانیه را با قیمت 10.7280 دلار به فروش می‌رساند که میان هش ریت و هزینه برق که به ترتیب 1.17 دلار و 9.558 دلار هستند، تقسیم می‌شود. بالاتر بودن هش ریت، احتمال افزایش درآمد در فرایند ماینینگ و استخراج را افزایش می‌دهد.

استخراج ابری بیت کوین

محصول ماینینگ ابری بیت کوین صرافی بایننس برای مدت 180 روز یا به عبارتی 6 ماه فعال خواهد بود. در این مدت، کاربران می‌توانند به ازای هر ترا هش بر ثانیه خریداری شده، حدود 0.0004338 بیت کوین را به دست آورند.

از آنجایی که محصول مذکور در وب سایت جهانی بایننس راه‌اندازی شده است، سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال در ایالات متحده به آن دسترسی نخواهند داشت. بایننس در بیانیه‌ای در رابطه با اقدامات سختگیرانه کمیسیون بورس ایالات متحده در مورد این پلتفرم و فضای رمزنگاری، خاطرنشان کرد که بایننس رابطه کاملاً مستقلی با بایننس آمریکا دارد و کاربران پلتفرم جهانی آن هیچ مشکلی در رابطه با بایننس آمریکا ندارند.

لازم به ذکر است که همزمان با سرکوب موسسات آمریکایی و راه‌اندازی سرویس استخراج ابری بیت کوین، بایننس آمریکا جورج کانلوس، یکی از مدیران سابق کمیسیون بورس اوراق بهادار ایالات متحده را نیز در تیم حقوقی خود به خدمت گرفته است تا در برابر شکایت این نهاد بهتر از خود دفاع کند. بایننس با استخدام بهترین وکلای حقوقی جهان، در واکنش به اتفاقات و اتهامات مطرح شده، خود را آماده یک پرونده کیفری در دادگاه کرده است.

منبع: cointelegraph