FavoriteLoadingافزودن به علاقه مندی ها

بایننس، بزرگترین صرافی ارز دیجیتال، از مدتها پیش حرکات مشکوکی دارد که دانستن آنها خالی از لطف نیست. در ادامه با نقد و بررسی صرافی بایننس همراه ما باشید.

در ابتدا این را عرض کنیم که بایننس صرافی معتبری بوده و طرفداران زیادی دارد، امیدواریم هیچ وقت مشکلی برای این صرافی پیش نیاید. این بررسی صرفا بر اساس تجربیات شخصی جناب آقای علی اکبر توسل بوده که در طی یک دهه اخیر کسب نموده‌اند.

صرافی بایننس بعد از اینکه در سال ۲۰۲۱ بر اثر وجود باگ در بخش تسویه‌ حساب دوج کوین، میلیاردها دوج را از دست داد، اقدامات عجیبی را انجام داده است و تا به امروز هم شاهد آن هستیم. طوریکه مدت کوتاهی بعد از این ماجرا، به فوتبالیستهایی همچون کریستیانو رونالدو و بعد از آن تبلیغ روی برج خلیفه دوبی روی آورد.

در طی این مدت صرافی بایننس اعلام کرد نقدینگی زیادی دارد و تصمیم دارد به ۵۰ شرکت ورشکسته ارز دیجیتال کمک کند تا بدهی‌هایشان را پرداخت کنند. اما ماجرا به اینجا ختم نشد و با کمک صرافی gopax  وارد کره جنوبی شد.

بعد از این موضوع، بلاک چین بایننس هک شد. مقادیر زیادی را مجدد از دست داد و بلافاصله اقدام به تبلیغ روی برج خلیفه کرد. همچنین دوباره کریستیانو رونالدو، این صرافی را با قدرت تبلیغ و حمایت کرد.

دلایل اقدامات عجیب بایننس

بد نیست در ابتدا به خاطره‌ای از جناب علی اکبر توسل در این مورد توجه کنید:

«سال ۸۷ بود که بانک صادرات در آستانه ورشکستگی بود و هر روز به دلایلی، حقوق‌ها و پاداش‌ها را کم یا حذف می‌کردند. تا اینکه یک روز تبلیغات سراسری بانک صادرات با کلی جایزه‌ی وسوسه کننده در تلویزیون و بیلبوردهای شهر ظاهر شد و کلی ایده جدید هم رونمایی شد.

همه همکاران فکر می‌کردیم وضعیت بانک خوب شده تا اینکه راز این ماجرا را طی جلسه‌ای نمایان کردند. مدیر عامل بانک گفت اگر می‌بینید چنین تصمیماتی گرفته شده به این دلیل است که این بانک در آستانه ورشکستگی و تعطیلی قرار دارد. این هدایا و جوایز به این دلیل است که بتوانیم مجدد نقدینگی بانک را بالا ببریم و اگر این کار را انجام ندهیم، بانک ورشکسته خواهد شد. الان هم دقیقا همین حس را به بایننس دارم. احساس می‌کنم بایننس از هر روشی برای جذب نقدینگی استفاده می‌کند.»

موارد بالا اندکی از کارهایی بود که صرافی بایننس انجام داد. بعد از هجوم سراسری دولت‌ها به این صرافی، اقدام به حذف کارمزد معاملاتی بیت کوین و تتر کرد که باز به نوبه خودش، نشان از جذب نقدینگی و مشتری جدید دارد.

البته این سکه دو رو دارد، یا موفق می‌شود یا خیر. اگر موفق شود که بی‌شک خیلی قوی‌تر از گذشته عمل خواهد کرد. در غیر این صورت، اعلام ورشکستگی خواهد کرد و مسلما زیان ناشی از این ورشکستگی، نه تنها برای بایننس بلکه برای ارزهای دیجیتال هم مشکل‌ساز می‌شود.

بررسی استخراج ابری بیت کوین

می‌رسیم بر سر موضوع اصلی یعنی استخراج ابری بیت کوین و بررسی تمام زوایا و محاسبه سودی که پرداخت می‌کند و اینکه آیا این سود بر اساس فرمول تصاعد، مقرون به صرفه هست یا نه؟

و در انتها سود صرافی بایننس را با بزرگترین بانکهای دنیا، مقایسه می‌کنیم. برای اطلاع از این موضوعات پیشنهاد می‌کنیم حتما کلیپ زیر را مشاهده نمایید.