FavoriteLoadingافزودن به علاقه مندی ها

گروه FTX شامل صرافی‌های FTX Global و FTX US، آلامدا (Alameda) و 130 شرکت تابعه دیگر، نامه ورشکستگی خود را به طور رسمی به دادگاه ارائه کردند. دلیل ورشکستگی صرافی اف تی ایکس هنوز به صورت کامل مشخص نیست.

ورشکستگی صرافی FTX

صرافی کریپتو اف تی ایکس (FTX) این خبر را روز جمعه در توییتر نشر داد و گفت که در حال آماده شدن برای تشکیل پرونده قضایی است. در این خبر افزوده شد که سام بنکمن-فرید، مدیر عامل و مهره اصلی صرافی در حال ورشکستگی، از سمت خود کناره‌گیری کرده و جان جی ری جایگزین او شده است. ری گفت: «شرایط فعلی فرصتی مناسب را در اختیار گروه FTX در مورد ارزیابی وضعیت خود قرار خواهد داد. او همچنین افزود من به هر کارمند، مشتری، طلبکار، طرف قرارداد، سهامدار، سرمایه‌گذار، مقام دولتی و سایر ذینفعان اطمینان می‌دهم که این تلاش را با دقت و شفافیت انجام خواهیم داد.»

 این خبر پس از یک هفته هرج و مرج منتشر شد؛ زمانی که شاهد بودیم FTX و Bankman-Fried به دلیل بحران نقدینگی دچار رکود فاجعه بار شدند. این مسائل بیشتر زمانی مشخص شد که Alameda Research، یک شرکت تجاری که Bankman-Fried یکی از بنیانگذاران آن است، از مشکلات ورشکستگی رنج می‌برد. بایننس شایعه‌ای را برای خرید صرافی نشر داد، اما ساعاتی بعد از توافق خارج شد. از آن زمان مشخص شد که Bankman-Fried از وجوه مشتریان در صرافی سوء استفاده نموده و میلیاردها دلار دارایی را به Alameda فرستاده تا آن شرکت را نجات دهد. بنیانگذار رسوا اکنون با پیامدهای بالقوه ناگواری مواجه شده و آژانس‌های ایالات متحده مانند وزارت دادگستری و کمیسیون بورس و اوراق بهادار اکنون در حال بررسی FTX هستند.

جامعه کریپتو از Bankman-Fried و سایر افراد داخلی در FTX و Alameda خواسته است تا به صورت قانونی جوابگو باشند. این در حالی است که اکثر کاربران FTX هنوز نمی‌توانند وجوه خود را برداشت کنند. این حادثه باعث فروش در بازار ارز دیجیتال شد و ارزش جهانی بازار کریپتو را برای اولین بار در ماه‌ها به زیر 900 میلیون دلار رساند و احتمالاً در سال‌های آینده پیامدهای عمده‌ای خواهد داشت. اکنون که FTX ورشکست شده، علیرغم آنچه که شرکت قبلاً ادعا کرده بود، شانس مشتریان برای برداشت دارایی‌های خود در آینده نزدیک کمتر شده است.

البته طبق بررسی‌هایی که توسط تیم کریپتونگار به عمل آمده، هنوز فرصت برداشت از این صرافی وجود دارد و مبالغ ریز قابل برداشت می‌باشد.

منبع: cryptobriefing

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، شما را به تماشای کلیپ زیر دعوت می‌نماییم.