براساس اخرین اخبار اتریوم این موقعیت‌های جدید معمولاً با اعتبار همراه هستند و به این ترتیب، با افزایش بهره باز، اعتبار کلی در بازار نیز بالا می‌رود. بنابراین، احتمال نوسان در قیمت اتریوم بیشتر می‌شود.

مفهوم «بهره باز» به مجموع کل موقعیت‌های مربوط به اتریوم در تمام پلتفرم‌های مشتقه اشاره دارد. زمانی که ارزش این معیار افزایش می‌یابد، به این معناست که سرمایه گذاران در حال باز کردن موقعیت‌های جدید در بازار هستند.

علاوه بر این، اگر این معیار کاهش یابد، نشان دهنده این است که دارندگان به طور داوطلبانه موقعیت‌های خود را می‌بندند یا از سوی پلتفرم‌های خود تصفیه می‌شوند. در هر صورت، کاهش اعتبار می‌تواند منجر به ثبات بیشتر در بازار رمز ارزها شود.

نمودارهای اخیر نشان می‌دهند که بهره باز اتریوم در روزهای گذشته تغییر شدیدی داشته‌ است. با توجه به نمودارها، واضح است که افزایش اخیر بهره باز به‌ طور قابل توجهی از افزایش های ماه سپتامبر بیشتر بوده است.

بررسی کلی ‌تر نمودار نشان می‌دهد که آخرین بار که این معیار چنین افزایش بزرگی در 24 ساعت داشت، در ماه مه بود. این افزایش بهره باز می‌تواند به افزایش نوسانات قیمت منجر شود. زیرا وقوع رویداد تصفیه دسته‌جمعی، که به طور معمول به عنوان «squeeze» شناخته می‌شود، در صورتی که بازار دارای  اعتبار بالایی باشد، محتمل‌ تر است.

از نظر تئوری، این نوسانات می‌تواند اتریوم را به هر دو سمت سوق دهد. اما تحلیلگر فوق یادآور شده است که نرخ های تأمین مالی در حال حاضر بالاست و این نشان می‌دهد بازار بیشتر به سمت موقعیت‌های خرید متمایل است.